2017.05.23 19.00

Solti Terem

Bella Máté: A tavasz ébredése, Solti Árpád: La violetta

Bella Máté: A tavasz ébredése, Solti Árpád: La violetta

Bella Máté:
A tavasz ébredése
szövegét Frank Wedekind drámája nyomán Almási-Tóth András írta
Menyus: Dargó Gergely mv
Marci: Beeri Benjamin
Wendla: Nagy Zsófia
Igazgatónő: Horti Lilla
Ilse/Anya: Molnár Tímea
Márta: Fürjes Anna
Thea: Molnár Anna
Álarcos úr/Pap: Erdős Attila
Solti Árpád:
La violetta
Igazgató: Gaál Csaba
Zeneszerző: Erdős Attila
Ilonka: Kiss Diána
Jolán: Farkas Judit
Roboz kisasszony: Zuzana Kohutova
Márkus kisasszony: Havár-Ferenczy Vivien
Rakolniki: Bojtos Luca
Thúz: Szigeti Karina
UMZE Kamaraegyüttes Koreográfus: Kulcsár Noémi Táncosok: Szilvási Anna, Erdélyi Zsombor, Stupek Míra, Horváth Attila, Kovács Eszter, Keresztes Patrik (A Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói) Díszlet: Bartos Letícia, Szelei Mónika Jelmez: Kuti Letícia, Mikes Anna (a Magyar Képzőművészeti Egyetem látványtervező szakos hallgatói, vezető tanár: Zeke Edit) Zenei munkatárs: Baja Mónika, Sándor Szabolcs Rendező: Almási-Tóth András Tanszékvezető: Meláth Andrea Vezényel: Vajda Gergely Felkészítő tanárok: Prof. emer KS Marton Éva, Kertesi Ingrid, Halmai Katalin, Pászthy Júlia, Nádor Magda, Kiss B. Atilla, Fried Péter, Meláth Andrea tanszékvezető Alszászy Gábor, Balogh Zsolt , Bárkányi Éva, Gyökér Gabriella, Harazdy Miklós, Holló Mariann, Kéry Tamás, Pogány Imola, Virág Emese

Franz Wedekind 1891-es „gyermektragédiája” és Molnár Ferenc 1921-es könnyűkezű egyfelvonásosa, Az ibolya, egy hajdan a kamaszvágyak kendőzetlenül nyílt ábrázolásával botrányt kiváltó darab és egy kedves humorú színházi jelenetsor kerül majd egymás mellé az opera tanszak vizsgaprodukcióján. Korántsem előzmény nélkül, hiszen mind Bella Máté, mind pedig Solti Árpád alig páréves darabja sikert aratott – és a növendékeket is sikerhez segítette már hasonló zeneakadémiai vizsgaelőadásokon. Ami annál is kevésbé meglepő, elvégre mindkét opera a tanszak rendező-tanárának, Almási-Tóth Andrásnak a biztatására és felkérésére született meg: előbb 2012-ben Bella Máté, majd rá egy esztendőre Solti Árpád műve. „Az operaírás fordulópont egy zeneszerző életében” – fogalmazott egyik interjújában a Violetta megszületéséről nyilatkozó Solti Árpád, és bizonnyal nem túlzott. Ami pedig a külső szemlélő számára is nyilvánvaló: mindkét „első opera” életképes, hatásos és hálás darab, s ígéretesnek jelzi számunkra a majdani folytatást.Az énekesek fizikai erőnlétéről – az Együtt a Sérült Művészekért Alapítvány jóvoltából, a KK Moves Egészségközpont részéről – Kerekes Kristóf rehabilitációs és prevenciós tréner, art manager gondoskodik.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont, Magyar Állami Operaház

Jegyár: 1 200 Ft

Nagy elődök

Mottó

Virtuális túra


Kodály intézet

Liszt Múzeum

Könyvtár