Elisabetta Antonini jazzének mesterkurzust tart a Zeneakadémián

2022. április 21.

A kurzus időpontja, helyszíne:

2022. április 26. (kedd), 14.00

Köztelek utcai épület, 114. terem

 

A kurzuson a Zeneakadémia bármilyen szakos hallgatója részt vehet, előzetes regisztráció szükséges Borzi Andreánál 2022. április 25-ig a borzi.andrea[kukac]zeneakademia.hu e-mail címen.

 

 

Elisabetta Antonini az első olasz énekes, aki Alan Bates, a neves producer híres Candid Records lemezcégével szerződött. 2014-ben megnyerte a Musica Jazz magazin Top Jazz szavazásának díját a Feltörekvő tehetség kategóriában, ami Olaszország legjelentősebb jazz elismerése. Az egyéni, rekedtes orgánummal rendelkező, elagáns megjelenésű Antonini magna cum laude végzett a konzervatóriumban. Az amerikai és európai vokális jazz elmélyült tanulmányozásának köszönhetően fejlesztette ki elbűvölően eredeti stílusát, amit számos változatos, virtuóz szólóprojektje fémjelez.

Antonini, ez a különleges előadó, aki komponistaként és hangszerelőként is tehetséges, koncert- és fesztivál-megjelenéseivel igen gyakori szereplője az európai, ázsiai és dél-amerikai jazzszíntérnek. Repertoárja széles körben mozog az amerikai sztenderd világtól a kortás jazzig valamint saját szerezeményeivel. Számos nemzetközileg jelentős muzsikussal dolgozott, mint Kenny Wheeler, Paul McCandless, Paolo Fresu, Javier Girotto, Francesco Bearzatti, Jim Rotondi, Dado Moroni, Roberto Gatto és Enrico Pieranunzi.

Zenei kreativitása és az irodalom iránti szenvedélye vezette egy unikális és szokatlan projekt létrehozásához, melyet a Beat Generációnak ajánlott. A The Beat Goes On című album dícsérő sajtóvisszhangot eredményezett, és ezt követte a koncertsorozat Európában, Japánban és Indiában lelkes közönségfogadtatással övezve.

Antonini érdeklődése a vokális megszólalás új megközelítései iránt – kombinálva Marcella Carboni hárfaművész zenei újításaival – eredményezte a Nuance projektet, melyben elektronikát és effekteket alkalmaznak a saját darabokból, standardekből és brazil „klasszikusokból” álló változatos repertoárban. A Nuance visszhangjának, sikeránek köszönhetően a duó rendkívül keresetté vált mintegy 10 éven át számtalan koncertet eredményezve Olaszországban, Braziliában, Spanyolországban és Hongkongban olyan vendégművészekkel mint Aldo Bass és Javier Girotto.

Elisabetta diszkográfiájának első darabját, az „Un Minuto Dopo”-t az európai jazz és kamarazene iránti szerelme inspirálta és zongorából, énekhangból és fúvósokból álló kisegyüttesre hangszerelte. A legendás Oregon multiinstumentalistájának, Paul McCandlessnek közreműködésére számítva komponált eredeti zenét, valamint Enrico Rava ismert dalait hangszerelte át Marina Tiezzi átszellemült szövegeivel, melyek kifejezetten erre az alkalomra íródtak. Kenny Wheeler, az ünnepelt trombitás is vendégszerepelt a projektben a nagynevű Villa Celimontana római jazz fesztiválon.

A kortársi és eredeti projektjei mellett Antonini továbbrai is áldozott a mainstream jazz iránti szenvedélyének és létrehozott egy dob nélküli hard bop projektet az In a New York Minute címűt Maurizzio Giammarco neves szakszofonossal, valamint a Women Next Doort, egy klasszikus jazz kvartettet és albumot, amit George Shearing zenéje inspirált.

Vendégként szerepelt a Different Lands című progresszív world music projekt albumán és koncertjein, amit a zongorista, Fabio Armani hozott létre, és a kritika áradozott eredetiségéről. Az ütős-hangszerelő Marco Testoni Pollock Projectjében is szerepelt, amivel két albumot is készített, az Ah és a Speak Slowly Please címűeket. Ez a projekt egy multimédiás produkció, mely a vizuális művészetet és improvizatív zenét kombinálja együttműködve a NEM-mel (New Era Museum), ami egy nemzetközi mozgalom az újító és modern fotóművészetben. Mindemellett még rengeteg, változatos zenei produkcióban vett részt és készített felvételeket, többek között jazz operákban, különböző zenekarokban, melyeket M° Geraldo di Lella, M° Bruno Tommasso, M° Massimo Nunzi vezényelt.

Saját formációival bejárta Olaszország és a világ (Hongkong, Japán, India, Brazilia, Izrael, Belgium, Dánia, Spanyolország, Portugália, Finnország, Görögország) számtalan színházát és jazz klubját. Szerepelt a fontos nemzetközi fesztiválokon mint Umbria Jazz, Festival Internacional de Jazz de Madrid, Tel Aviv Jazz Or The Boulevard Festival, Rio Harp Festival in Rio de Janeiro, Mumbai Jazz festival, Torino Jazz Festival, Roccella Jonica Casa del Jazz, Teatro Sistina, Auditorium Parca Della Musica "Dialogo", Villa Celimontana Festival, Festival Internazionale di La Spezia, Tuscia in Jazz, Roma Summer Jazz Festival és még számtalanon.

Antonini igen keresett jazzpedagógus is az ének- és vokálimprovizáció terén, tanít számos olasz és európai konzervatóriumban (Trento, Brescia, Benevento, London, Helsinki, Pamplona, Aalborg, Gent), valamint jazz workshopokon Olaszországszerte (Nuoro Jazz, Tuscia in Jazz Spring, Tuscia in Jazz Summer, La Spezia Jazz Clinics, Jazz's Coo at SLMC in Rome) és olyan kiváló muzsikusokkal, mint Paolo Fresu, Sheila Jordan, Maria Pia De Vito, Kevin Hays, Donny McCaslin, Peter Bernstein, Aaron Goldberg, Kenny Werner, Kurt Rosenwinkel. Karigazgatója a Római Saint Louis Music School jazzkórusának.