Kemal Gekić zongora mesterkurzust tart a Zeneakadémián

2020. március 3.

Ezúton értesítünk minden érdeklődőt, hogy Kemal Gekić mesterkurzusa elmarad!

A KURZUS IDŐPONTJAI és helyszínei:

2020. április 2. (csütörtök), 10.00–13.30 és 14.30–17.00, I. előadóterem

2020. április 3. (péntek), 10.00–13.30, 14.30–17.00, X. terem

 

RÉSZVÉTELI LEHETŐSÉGEK ÉS JELENTKEZÉS:

Aktív résztvevők:

  • A kurzusra a Zeneakadémia hallgatói jelentkezhetnek az alábbi online űrlap kitöltésével.
  • Jelentkezési határidő: 2020. március 20. (péntek)
  • A kurzus aktív résztvevőinek kiválasztása a Billentyűs és Akkordikus Hangszerek Tanszéke által történik.

Passzív résztvevők:

  • Passzív résztvevőként csak a Zeneakadémia hallgatói vehetnek részt, zongora szakos hallgatóknak különösen ajánlott a részvétel.

 

Kemal Gekić széles repertoárjából világszerte lenyűgöző, kompromisszumoktól mentes és folyamatosan változó értelmezéseket mutat be szólistaként, olyan zenekarokkal együttműködve, mint a Londoni Királyi Filharmonikus Zenekar, a Varsói Filharmonikusok és a Japán Filharmonikus Zenekar. Művészként számos elismeréssel jutalmazott felvételt készített  Európában, Amerikában és Japánban. 15 szólólemeze közül a Rossini és Liszt átiratait tartalmazó album (Naxos) elnyerte a Penguin Guide for Music Rosette-díját, illetve Liszt Transzcendens Etűdjeinek felvételét (JVC) a történelem egyik legeredményesebbjeként tartják számon. Fredrick Kaufman Guernica Concertójáért kétszer jelölték Grammy-díjra. Doktori fokozatát az Újvidéki Művészéeti Akadémián szerezte, majd 1999-ig volt a Zongora Tanszék vezetője. 1999 óta a Floridai Nemzetközi Egyetem tanára, emellett gyakran megfordul vendégoktatóként a világ zenei intézményeiben. Számos nemzetközi zongoraverseny zsűritagja, 2010 óta vezeti a róla elnevezett nyári iskolát a horvátországi Splitben. Az Amerikai Liszt Ferenc Társaság és a Steinway Művészek tagja.

,,Gekić a zsenialitás karizmatikus szélén játszik.” ,,Olyan, mint egy tábornok aki megtanulta kívülről a szabályokat, így szabadon figyelmen kívül hagyhatja azokat háború idején.” ,,Játéka transzcendentális és izzó” – írták előadásmódjáról a Boston Globe-ban, a Miami Heraldban és a Dallas Morning News-ban.