A magyar állami ösztöndíjas hallgatókkal történő elektronikus kapcsolattartásról

 A magyar állami ösztöndíjjal támogatott képzésben részt vevő hallgatóval a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvényben (a továbbiakban: Nftv.) értelmében 2015. szeptember 1-jét követően az Oktatási Hivatal elektronikus úton tart kapcsolatot.

 

Mit jelent ez?

A magyar állami ösztöndíjjal támogatott képzés vállalt feltételeivel kapcsolatosan hozott hatósági döntések (egyenlegközlők, határozatok, végzések) és egyéb dokumentumok nem postai úton jutnak el a címzetthez, hanem a hallgatók számára lényegesen kényelmesebb, elektronikusan bárhonnan, bármikor elérhető módon a magyarorszag.hu oldalon található személyes Érkeztetési Tárhelyre kerülnek továbbításra.

Ehhez a hallgatónak Ügyfélkapu azonosítóval kell rendelkeznie.

Az Ügyfélkapu azonosítót bármely okmányirodában egyszeri személyes regisztrációval lehet igényelni. Az Ügyfélkapu létesítésére vonatkozó információkat ezen az oldalon (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) megtekintheti.

 

Mit kell tennie a felvételt nyert jelentkezőnek?

- Amennyiben Ön még nem rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, kérjük legkésőbb 2015. szeptember 30-áig igényeljen bármely okmányirodában Ügyfélkapu azonosítót, majd azt követően lépjen be az alábbi linken: www.oktatas.hu/hosz/ugyfelkapu

- Amennyiben Ön már rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval és jelen, 2015. évi általános eljárásban Ügyfélkapun keresztül hitelesítette a jelentkezését, nincs teendője, az Oktatási Hivatal automatikusan az értesítési tárhelyére küldi a magyar állami ösztöndíjjal kapcsolatos hatósági döntéseit, egyéb dokumentumait.

 

Tudnivalók az oktatas.hu regisztrációs oldalra történő belépéssel kapcsolatban:

A belépési folyamat során a rendszer a felsőoktatási intézmény Tanulmányi Rendszeréből szolgáltatott adatokat, ún. természetes személyazonosítókat (név, anyja neve, születési hely, születési idő) biztonságos csatornán megküldi az Ügyfélkapu rendszerének, ahol ezek ellenőrzése, illetve egyeztetése történik meg. A folyamat végén a rendszer egy visszajelzést kap arra vonatkozóan, hogy a személyes adatok egyeznek-e avagy sem. Csak pozitív válasz esetén történik meg a Regisztrációs felületre történő sikeres belépés.

Amennyiben az azonosítás sikertelen, akkor kérjük, ellenőrizze a felsőoktatási intézményben használt Tanulmányi Rendszerben, illetve az Ügyfélkapu rendszerében szereplő személyes adatait, mert ezeknek a személyazonosítóknak karakter szinten egyezniük kell! A Tanulmányi Rendszerben pontosított adatok várhatóan 15 napos átfutási idővel érkeznek meg a központi rendszerbe.

A kommunikáció az ügyfélkapuval felépített és kulccsal védett virtuális magánhálózaton zajlik. A hitelesítéshez használt kulcs biztosítja az üzemeltető és az Ügyfélkapu egyértelmű azonosítását és az átküldött adatok titkosítását. Azzal hogy a jelentkező a Belépés gombra kattint, hozzájárul ahhoz, hogy az adatait e folyamat szerint kezeljük és a Tanulmányi Rendszerben és a Felsőoktatási Információs Rendszerben (FIR) szereplő fentebb részletezett adatait az Ügyfélkapunak ellenőrzés céljából továbbítsuk.

 

Budapest, 2015. július 16.

 

Oktatási Hivatal