Vashegyi – Mozart

2015. november 16. 18.00-22.00

Vashegyi – Mozart A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Beszélgetés és koncert

Mozart
Idomeneo (K. 366) - nyitány

Mozart
Quando avran fine - Padre, germani - részlet az Idomeneo c. operából (K. 366/1)

Mozart
Nel grave tormento - részlet a Mitridate c. operából KV 87/14

Mozart
„Et incarnatus est” – részlet a c-moll miséből (K. 427)

Mozart
d-moll zongoraverseny (K. 466) - II. tétel

Mozart
„Voi che sapete” – részlet a Figaro házassága c. operából (K. 492/12)

Mozart
„Giunse alfin – Deh vieni” – részlet a Figaro házassága c. operából (K. 492/28)

Mozart
G-dúr zongoraverseny KV 453/I. tétel


SZÜNET

Mozart
c-moll zongoraverseny (K. 491) - I. tétel

Mozart
„Temerari – Come scoglio” – részlet a Così fan tutte c. operából (K. 588/14)

Mozart
B-dúr zongoraverseny (K. 456) - II. tétel

Mozart
„In quali eccessi – Mi tradì” – részlet a Don Giovanni c. operából (K. 527/21b)

Mozart
II. felvonás Finale – részlet a Don Giovanni c. operából (K. 527/24)

-;-Közreműködik: a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

A műveket bemutatja: Vashegyi György

Vezényel: Szokos Augustin

Nyakas Orsolya (szoprán)

Vezényel: Marsovszky János

Theodora Raftis (szoprán)

Vezényel: Yeon Ho Jo

Tatai Nóra (szoprán)

Vezényel: Szarka Tamás

Radnóti Róza (zongora)

Vezényel: Marsovszky János

Molnár Anna (mezzoszoprán)

Vezényel: Marsovszky Pál

Lökösházi Mária (szoprán)

Vezényel: Marsovszky Pál

Berecz Mihály (zongora)

Vezényel: Shoji Haraguchi

Berecz Mihály (zongora)

Vezényel: Szokos Augustin

Estefania Aviles (szoprán)

Vezényel: Shoji Haraguchi

Berecz Mihály (zongora)

Vezényel: Rajna Martin

Najbauer Lóránt, Borka Ákos (basszbariton), Bata Réka (szoprán), Dani Dávid (basszus)

Vezényel: Kaposi Bence

Horti Lilla (szoprán)

Vezényel: Rajna Martin

A német területeken nagy múltra visszatekintő „Gesprächskonzert”, vagyis beszélgetős koncert hagyományát elevenítette fel a magyar régizenejáték meghatározó alakja, a Zeneakadémia tanára, Vashegyi György, amikor az intézmény karmester- és ének szakos hallgatóival és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarával Händel három oratóriumából mutatott be részleteket az előző évadban. A közönség nemcsak különleges zenékkel és ifjú tehetségekkel találkozhatott, hanem Vashegyi György zenetudományi mélységű, élvezetes kommentárjai révén a darabok keletkezéstörténetébe, hatásmechanizmusába is betekintést nyerhetett. Ebben a félévben Mozart operáira és zenekari műveire kerül sor hasonló jelleggel, vagyis a közönség megtudhatja, hogy minden idők legnagyobb zenés színházi zsenije milyen eszközöket használt egy-egy szöveg megzenésítésekor, hogyan volt képes a zene révén az emberi lélek mélyére hatolni, s hogy azok a 18. századi kompozíciós eszközök, amelyeket használt, miként működnek és hatnak kétszázötven évvel később is.

Jegyár:

Ingyenes belépők igényelhetők a Zeneakadémia jegypénztárában.