2018. április 7. 17.00-18.30

Solti terem

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Liszttől Bartókig • 4.3 A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Az impresszionizmus

Liszt
A Villa d’Este szökőkútjai

Ravel
Jeux d’eau

Debussy
g-moll vonósnégyes, op. 10

Kodály
Meditáció Debussy egy motívuma fölött


SZÜNET

Liszt
Költői és vallásos harmóniák – 7. Temetés

Bartók
Négy zenekari darab, BB 64 (Sándor László átirata)

-;-Balog József (zongora)

Hámos Júlia (zongora)

Classicus Quartet: Rácz József, Baksai Réka (hegedű), Tornyai Péter (brácsa), Zétényi Tamás (cselló)

Lajkó István (zongora)

Balog József (zongora)

Baksai Réka, Osztrosits Éva (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), Déri György (cselló), Rumy Balázs (klarinét), Lajkó István (zongora)

Liszt komoly hatással volt a francia modernekre, különösen Debussyre és Ravelre. Néhány kompozíció – mint például Liszt költői látomása a Villa d’Este szökőkútjairól és Ravel Szökőkútja – mintha ugyanabból a „műhelyből” került volna ki. Debussy egy alkalommal így fogalmazott: „Liszt műveinek tagadhatatlan szépsége, azt hiszem, abban rejlik, hogy a zene iránti szeretet felülírt nála minden egyéb érzelmet.”Liszt nemcsak közvetlenül, hanem a francia zene közvetítése révén is hatott a magyar modernitás két legnagyobb alakjára, Kodályra és Bartókra. A hatások e különös hálózatát a koncerten megszólaló művek segítségével térképezhetjük fel. Bartók zenéje a Négy zenekari darabban került a legközelebb az impresszionizmus francia mestereihez. A mű negyedik tétele a híres gyászinduló; ezzel, valamint Liszt Funérailles-ával a koncert arra a Kocsis Zoltánra emlékezik, aki rendkívül sokat tett mind Bartók, mind pedig Liszt művészetéért.

Jegyár:

1 900 Ft