Cavalli: La Calisto

2014. március 28. 19.00-21.00

Solti terem

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Cavalli: La Calisto A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Cavalli
La Calisto – opera olasz nyelven, magyar felirattal

-;-Előadják: Dimitry Nesterenko, Gheorghita Orsolya, Imai Ayane, Zavaros Eszter, Jonas Böhm, Vincze Klára, Vörös Szilvia, Yoshida Makiko (ének)

Ábrahám Márta (koncertmester), Fodor Tamás (II. hegedű), Jobbágy Andor (brácsa), Migróczi Tamás (cselló), Schweigert György (nagybőgő), Bán Máté (fuvola), Csonka Mónika (oboa), Völgyesi Barnabás (klarinét), Fábry Bálint (fagott), Elmauer János (trombita), Flaskai Bence (harsona), Baráth Gergely (kürt), Kérdő Gábor, Varga Zoltán (ütőhangszerek), Papp Tímea (hárfa), Sándor Szabolcs (zongora)

Zene: Cavalli, a Zeneakadémia zeneszerzés szakos hallgatói (tanszékvezető: Fekete Gyula)

Magyar nyelvű felirat: Romhányi Ágnes

Zenei asszisztens: Sándor Szabolcs

Koreográfus: Lázár Eszter

Rendezőasszisztens: Haás Vander Zsófia

Rendező: Almási-Tóth András

Vezényel: Kocsár Balázs
A velencei zeneszerző, Pier Francesco Cavalli Kallisztó (La Calisto) című művének különleges adaptációjával egy éve, a Zeneakadémia opera szakos hallgatóinak vizsgáján találkozhattunk. Nemcsak a darab számít igazi ritkaságnak, hanem az is, hogy a Zeneakadémia zeneszerzés tanszékének hallgatói hangszerelték kamarazenekarra a darabot. Almási-Tóth András, az egykori produkció rendezője így nyilatkozott: „Azért is választottam Cavalli darabját, mert ezen az anyagon jól ki lehet próbálni és megtanulni azokat a legfontosabb dolgokat, amelyek egy operaelőadásban szükségesek. Például: egyfajta drámai-színházi gondolkodást. A Kallisztó korai mű, sok benne a recitativo, nem lehet belefeledkezni, ráfeküdni a muzsikára. Erősen kell koncentrálni a szövegre és színészileg jelen lenni. Lévén olasz nyelvű az előadás, pontosan érteni kell a szituációt, amit eljátszanak, és közvetíteni a nézőnek, hogy a színpadon életre keljen a cselekmény. Cavalli kézirata csak egy énekszólamot és egy continuót tartalmaz, az áriákban kiegészülve két hegedűvel. A korabeli zenekar improvizált. Hiszen az opera élő, színházi műfaj volt. Mi úgy gondoltuk, akkor tudjuk igazán élővé tenni a művet, ha fiatalokat, a Zeneakadémia zeneszerzés szakos hallgatóit kérjük fel a hangszerelésre.”

Jegyár:

1500 Ft