Tornyai Péter szerzői estje

2014. április 22. 19.00-21.00

Solti terem

A tehetség kötelez

Tornyai Péter szerzői estje A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Tornyai Péter
...about time

Tornyai Péter
vonalak trapézban

Tornyai Péter
magányos hallucinációk

Tornyai Péter
Egy majdnem lakatlan szigeten (Bali szigetén?)


SZÜNET

Tornyai Péter
4 Morpheusz-töredék (magyarországi bemutató)

Tornyai Péter
da camera (ősbemutató)

Tornyai Péter
Hölderlin-fordítások

-;-Bodrogi Éva (szoprán); Koltai Kata (gitár); Rohmann Ditta (cselló)

Petr Spěvák (cimbalom)

Bársony Péter (brácsa)

Bali János (furulya)

Tornyai Péter (hegedű)

Bán Máté (fuvola); Koltai Kata (gitár); Kovács Balázs (harsona)

Szabad Hangok Énekegyüttes (művészeti vezető: Antal Laura)
„Bárcsak a jövendő művésze önmagán belül, s nem kívül tűzné ki az elérendő célt, s lenne a virtuozitás csupán eszköze, nem pedig végcélja. Bárcsak mindig észben tartaná azt, hogy bár a mondás szerint Noblesse oblige (a nemesség kötelez), de legalább annyira, sőt sokkal inkább, mint a nemesség: GÉNIE OBLIGE (a tehetség kötelez)!” Paganiniről írott nekrológjában, 1840-ben fogalmazott így Liszt Ferenc, és saját maga mutatott példát arra az utókornak, hogy mire is kötelezi egy művészt a tehetség. Mindenekelőtt arra, hogy tehetségét megossza a világgal. A Zeneakadémia Koncertközpont új – hagyományteremtő szándékkal életre hívott – sorozata minden félévben több zeneakadémista növendéknek vagy együttesnek kínál bemutatkozási lehetőséget.A sorozat ötödik estjén Tornyai Péter zeneszerzői világával ismerkedhet meg a közönség. A hegedűsként és brácsásként számos kortárszenei együttesben játszó Tornyai Péter 2013-ban végzett a Zeneakadémia zeneszerzés szakán Jeney Zoltán növendékeként. 2011-ben megnyerte az Új Magyar Zenei Fórum kamarazenei fődíját, s a 2013-as versenyen második helyezést ért el, 2012-ben pedig a bécsi Konzerthaus „Towards the Next 100 Years” zeneszerzőversenyének első díját hozta el. Tornyai Péter zenei gondolkodásának legfőbb hajtórugója a kíváncsiság: a hangok és hangzások belső struktúrája érdekli, hogy miként hozható létre zenei (vagy hagyományos értelemben akár nem is zenei) hangokból semmire sem emlékeztető időbeli rend. „A komponálás számomra belső szükséglet” – nyilatkozta egy interjúban, és bár arra a kérdésre, hogy miként határozná meg zenei stílusát, két negációval válaszolt (nem érdeklik a populáris zenei hatások és a posztmodern neoromantika), ez nem jelenti, hogy művei ne lennének elementárisan élményszerűek, mégpedig nemcsak a muzsikusok, de a közönség számára is.

Jegyár:

1.200 Ft