Az a feladatunk, hogy valódi tehetségeket formáljunk, akikben megvan a mesterré váláshoz szükséges képesség, s ne foglalkozzunk a tehetségtelen középszerrel.

Liszt Giovanni Sgambatinak

Felvételi követelmények zeneművésztanár (csembalóművész-tanár) szakirányon

A 2020-as járványhelyzet kapcsán megváltozott felvételi követelmény módosításai alább olvashatók, a piros színnel jelölt és áthúzott szövegmódosítások a felvételi vizsga törölt és módosított részeire vonatkoznak.

Az aktuális pontozás és a felvételi vizsga módja ide kattintva olvasható (23. oldal).

 

A felvételi vizsga írásbeli és szóbeli vizsga keretében történik.

 

Írásbeli vizsga

A felvételi vizsga írásbeli részét a felvételiző 2-4000 karakter terjedelmű írásmű feltöltésével teljesítheti, amelyet előre meghatározott időben kell megírni. A dolgozatot a tanarkepzes[kukac]zeneakademia.hu címre, Word formátumban kell elküldeni. A dolgozat témájáról és megírásának pontos időpontjáról az Egyetem e-mailben tájékoztatja a felvételizőket. A vizsga írásbeli részén 48 pontot lehet elérni.

Lehetséges témakörök:

  1. esszé a hallgató pályaelképzeléseiről, karrierterveiről, egyéni életút fejlődési terveiről
  2. esszé egy tanári példaképről
  3. motivációs dolgozat, amelynek tematikája lehet a tanári pálya választásának indoklása, a saját pályával kapcsolatos elképzelések, esetleg múltbeli zenepedagógiával kapcsolatos, személyesen átélt tapasztalat

A vizsga időtartama: 1 óra

 

Szóbeli vizsga

A felvételi vizsga szóbeli része online videokonferencia keretében zajlik. A konferenciára az előzetesen elküldött belépési kóddal a megadott időben tud belépni a felvételiző. A szóbeli vizsga két részből áll, melyekre 25-25 pont adható.

szakmai rész

Olyan pályaalkalmassági teszt, amelyen a felvételiző a szükséges szakmai tudás meglétéről tesz bizonyságot: pl. alapfokú és középfokú repertoár lapról olvasása, a mű komplex elemzése, az anyag tanításához kapcsolódó módszertani és didaktikai kérdések.

tanári pályaalkalmassági rész

Az írásbeli vizsgához kapcsolódó beszélgetés, amely során a hallgató kommunikációs és szóbeli kifejezőkészségét, általános műveltségét és a tanári pályához kapcsolódó attitűdjét vizsgálja a bizottság.