2/2020. (III.23.) Rektori Utasítás

2020. március 23.

A Szenátus, a Tanszékvezetői Értekezlet, a Rektori Tanács, a Doktori Tanácsok és a Szenátusi Bizottságok megtartásának átmeneti szabályairól a Kormány által elrendelt veszélyhelyzetet idejére.

A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) Szervezeti és Működési Rendjének 31. § (2) bekezdés a) és j) pontja alapján fennálló jogkörömben eljárva a jelen utasítás (a továbbiakban: Utasítás) kiadása felől határoztam:

 

Az Utasítás hatálya
1. §

Az Utasítás hatálya kiterjed az Egyetemen működő Szenátusra, Tanszékvezetői értekezletre, Rektori Tanácsra, a Doktori Tanácsok (EDT, DLA-DT, PhD-DT) és a Szenátusi Bizottságokra.

 

Az Utasítás célja
2. §

Az Utasítás célja, hogy az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet) összhangban a veszélyhelyzet idejére rögzítse a Szenátus és az egyéb testületek biztonságos működése érdekében alkalmazandó rendkívüli eljárási szabályokat, és a követendő eljárást.

 

Eljárási szabályok
3. §

(1) A 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelettel elrendelt veszélyhelyzet ideje alatt az Utasításban meghatározott testületek esetében személyes jelenlétet igénylő testületi ülésre nem kerül sor. Az érintett testületek a jelen Utasításban meghatározott módon gyakorolják jogkörüket és hoznak határozatot a hatáskörükbe tartozó ügyekben.

(2) A személyi döntéssel érintett testületi előterjesztések tárgyalása a veszélyhelyzet megszűnése utáni időre elhalasztásra kerül.

(3) Minden más, személyi kérdést nem érintő szenátusi, tanszékvezetői, rektori tanácsi, doktori tanácsi, bizottsági előterjesztést tárgyaló ülés megtartása, az érintett napirendi pont megvitatása, az esetlegesen szükséges módosítások átvezetése videokonferencia keretében történhet, míg a döntéshozatal a Tanszékvezetői Értekezlet, a Rektori Tanács és a Doktori Tanácsok esetében a videokonferencia keretében nyílt szavazás útján kézfeltartással, míg a Szenátus és a Szenátusi Bizottság esetében kizárólag az Nftv. elektronikus szavazás szabályainak betartásával valósulhat meg. Kivételt képeznek ez alól a Szenátus minősített többséggel meghozható döntései, amely ügyekben azok elektronikus tárgyalására és elektronikus határozathozatalra nincs mód.

(4) Amennyiben bármely ügy egyszerű megítélésű, illetve az előkészítést szolgáló írásos dokumentáció alapján a testület tagjai döntést tudnak hozni, akkor az írásbeli dokumentáció megküldése alapján a Szenátus és a Szenátusi Bizottságok esetében videokonferencia nélkül is sor kerülhet az elektronikus határozatra, feltéve, hogy a testület egyetlen tagja vagy a Szenátus esetében a fenntartó képviselője sem kezdeményezi az adott napirend videokonferencián történő megvitatását.

(5) Az elektronikus szavazásra irányadó közös szabályok: a) Az elektronikus szavazással történő döntéshozatalra akkor kerület sor, ha a döntés meghozatala során a szavazásban részt vevők személye, a határozatképesség hitelt érdemlően megállapítható. b) Az elektronikus szavazás tervezett időpontját legalább három munkanappal megelőzően a napirendet, és a döntést megalapozó írásos dokumentációt el kell juttatni a testületi tagok, és a Szenátus esetében a fenntartó képviselője számára. c) A szavazásra az Egyetem köteles legalább egy munkanapos határidőt biztosítani oly módon, hogy a szavazás megkezdésének és lezárásának időpontja előzetesen egyértelműen meghatározásra kerül. d) Ha az elektronikus szavazás esetén a testület tagja vagy a Szenátus esetében fenntartó képviselője részéről kérdés merült fel, akkor az előkészítést szolgáló írásos dokumentáció kiegészítésre, módosításra kerül. Az írásos dokumentáció kiegészítése, módosítása esetén a b) alpontban meghatározott határidőt a kiegészített, módosított írásos dokumentáció tagokhoz történő eljuttatásától kell számítani. f) Érvénytelen az az elektronikus szavazat, amely a megadott határidőt követően érkezik.

(6) Az (5) bekezdés a) pontjában foglaltak érvényesülése érdekében a Szenátus, és a Szenátusi Bizottságok elektronikus szavazása a Neptun-on az UniPoll kérdőívszerkesztő rendszer alkalmazásával történik. A testület, illetve a Szenátus titkára a szavazásra történő felhívást e-mail útján is eljuttatja a testület tagjaihoz a szükséges információk megadásával, valamint azon jogvesztő határidő megjelölésével, ameddig a szavazati jog gyakorolható. A szavazati jogot a szavazat egyértelmű jelölésével a Neptunon az UniPoll rendszerben lehet gyakorolni.
A testület, illetve a Szenátus titkára valamennyi beérkező szavazatot köteles nyilvántartásba venni. A szavazásra biztosított határidő lejártát követő napon a testület, illetve a Szenátus titkára, vagy az érintett testület elnöke által megbízott személy(ek) megállapítja(ák) a meghozott döntést, és annak szavazati arányait, továbbá a határozathozatalról jegyzőkönyvet készít(enek).
A szavazás során a határozati javaslat alatt az „egyetértek”, „nem értek egyet”, és „tartózkodom” feliratok szerepelnek. A szavazás a megfelelő szó egyértelmű megjelölésével érvényes. Érvénytelen az az elektronikus szavazat, amelyből nem állapítható meg egyértelműen a szavazó szándéka, így különösen, ha a szavazó több választ jelölt be, vagy egyiket sem jelölte meg, illetve nem állapítható meg a szavazó személye.

(7) Az elektronikus határozathozatal érvényességi feltétele, hogy a Szenátus esetében a Szenátus tagjainak legalább hatvan százaléka, Tanszékvezetői értekezlet, Rektori Tanács, a Doktori Tanácsok vagy egyéb bizottság esetében az annak határozathozatalához az általános szabályok szükséges létszámú tag részt vett a szavazásban és a szavazásban részt vett tagok több mint fele egyhangú döntést hozott.

(8) A videokonferencián meghozott döntésről, illetve az elektronikus határozathozatalról jegyzőkönyvet kell készíteni, a testület döntéseit határozatba kell foglalni. Az ily módon meghozott döntésről, és annak szavazati arányairól a testület elnöke, vagy az általa megbízott személy a döntéshozatalt követő két munkanapon belül elektronikus úton tájékoztatja a tagokat. A határozatot a szervezeti és működési szabályzatban meghatározottak szerint is nyilvánosságra kell hozni.

(9) A veszélyhelyzet megszűnése utáni első rendes Szenátusi ülés technikai szavazást tart a veszélyhelyzet alatt elfogadott Szenátusi testületi határozatok megerősítéséről. Amennyiben a Szenátus valamely veszélyhelyzet alatt elfogadott határozatát ezen szavazás során nem erősíti meg, akkor az adott határozattal érintett napirendi pontot a következő Szenátusi ülés napirendjére kell tűzni.

 

Záró rendelkezések
4. §

(1) Az Utasításban nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos kormányrendeletek és belső szabályozók rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Jelen Utasítás 2020. március 23-án lép hatályba, és a 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelettel elrendelt veszélyhelyzet megszűnéséig hatályos.

 

Budapest, 2020. március 23.

 

Dr. Vigh Andrea
rektor

Címkék