2/2020. sz. (09.10) Rektori-Kancellári Körlevél
Tájékoztató a módosított riasztási protokollról, az Egyetem területén munkavállalók (dolgozók és oktatók), valamint hallgatók érintettsége esetében a COVID-19 megbetegedés gyanú, illetve megbetegedés észlelés esetén követendő eljárásról
1. COVID-19 tünetek jelentkezése vagy annak gyanújának felmerülése esetén a munkavállalóknak azonnal kötelessége:
1.1. értesíteni a szervezeti egységének vezetőjét, aki jelzést küld a kovib[kukac]zeneakademia.hu e-mail címre. A szervezeti egység vezetője a munkáltatói jogkör gyakorlóját értesíti. A szervezeti egység vezetőjének javaslatára a munkáltatói jogkör gyakorlója (Rektor, Kancellár) dönt a jelen tájékoztató szerinti további lépésekről.
1.2. köteles háziorvoshoz fordulni.
2. A háziorvos dönt arról, hogy szükséges-e PCR tesztet végeztetni, illetve keresőképtelen állományba venni az érintett munkatársat.
3. A keresőképtelen állományba vett munkavállaló a háziorvos által kiállított keresőképességet igazoló dokumentummal állhat újra munkába. Az igazolást a Munkaügyi és Illetményszámfejtési Osztályon (MIO) leadja. A MIO elektronikus úton tájékoztatja a keresőképességről a kovib[kukac]zeneakademia.hu e-mail címet.
4. Amennyiben munkavállaló COVID-19 pozitív teszt eredményt kap, kötelessége azonnal értesíteni a szervezeti egység vezetőjét, és az 1.1. szerint eljárni.
5. Pozitív teszt eredmény esetén a munkavállaló kontaktszemély kutatását a hatóság végzi. Kontaktszemélynek minősül az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (a továbbiakban: Eütv.) 65. § (1) bekezdése szerinti azon személy, aki COVID-19 betegségben szenvedő személlyel érintkezett, nem mutatja a COVID-19 betegség tüneteit, és a hatóság kontaktszeméllyé nyilvánítja.
6. A COVID-19 pozitív teszt eredmény esetén a hatósági kontaktkutatáson felül:
6.1. A közvetlenül együttdolgozó munkatársakat a munkáltató munkakörtől függően azonnal otthoni munkavégzésre kötelezi, vagy állásidőt rendel el. A közvetlenül együtt dolgozó munkatársak az elrendelt otthoni munkavégzés, illetve állásidő ideje alatt az Egyetem épületeibe nem léphetnek be.
6.2. A közvetlenül együttdolgozó munkatársakat az Egyetem – a Kancellár külön engedélyével – PCR teszt végzésére kötelezheti. A tesztet legalább 4 nappal a kontaktszeméllyel való találkozást követően kell végezni (a 409/2020. (VIII. 30.) Korm. rendelet 2. §. (3) pont alapján).
6.3. Amennyiben a PCR tesztre az Egyetem kötelezi a munkatársat, a két darab PCR teszt költségét az Egyetem – egyéb intézkedésig – fedezi.
6.4. Közvetlenül együttdolgozó munkatársnak számít az egy irodában/helyiségben/helyiség csoportban tartózkodó összes munkatárs.
6.5. A közvetetten érintkező munkatársak esetén az otthoni munkavégzés elrendelhető.
6.6. A közvetetten érintkező munkatársakat az Egyetem PCR teszt végzésre kötelezheti. A tesztet ebben az esetben is legalább 4 nappal a kontaktszeméllyel való találkozást követően kell végezni (a 409/2020. (VIII. 30.) Korm. rendelet 2. §. (3) pont alapján).
6.7. Közvetetten érintkező munkatársaknak számítanak (amennyiben a védőintézkedések – maszkhasználat, 1,5 méteres védőtávolság – betartása nem volt igazolható):
6.7.1. Értekezleten, tárgyaláson legalább 15 percet meghaladóan egy helyiségen, helyiségcsoporton belül tartózkodók.
6.7.2. Legalább 15 percet meghaladó munkavégzés idején adott irodában/helyiségben tartózkodók.
6.7.3. Egyéb tartós együtt tartózkodás.
7. Az Egyetem épületeibe való belépési tilalom időszaka:
Az azonnal elrendelt otthoni munkavégzés kezdetétől, 14 napig, vagy a második negatív PCR teszteredmény kézhezvételének napjáig. (A két teszt közötti időszakot a mindenkori klinikai protokoll írja elő. (48 óra a 409/2020. (VIII. 30.) Korm. rendelet 2. §. (2) pont előírása alapján).
8. COVID-19 tünetek jelentkezése, vagy annak gyanújának felmerülése esetén a hallgatóknak azonnal kötelessége:
8.1. értesíteni a tanulmányi osztály vezetőjét a gazsi.olivia[kukac]zeneakademia.hu e-mail címen, illetve külföldi hallgató esetén az international.office[kukac]zeneakademia.hu email címen, illetve doktorandusz hallgató esetén a Doktori Iskola titkársági munkatársát korosi.marta[kukac]zeneakademia.hu email címen. Az OTO vezetője, illetve a Doktori Iskola titkársági munkatársa jelzést küld a kovib[kukac]zeneakademia.hu email címre, valamint tájékoztatja a Rektort és szükség szerint a Kancellárt, akik döntenek a jelen tájékoztató szerinti további lépésekről.
8.2. köteles háziorvosához/orvoshoz fordulni.
9. Az intézményben tapasztalt fertőzés esetén az Egyetem az illetékes hatóságokat és a fenntartót a megbetegedésről és a hatóság által előírt kontaktszemélyekről értesíti, valamint az ITM által kiadott mindenkori eljárásrendek, valamint a mindenkor hatályos NNK eljárásrend szerint jár el.
10. Jelen körlevél kiadásával az 1/2020. (09.09.) sz. Rektori Kancellári Körlevél hatályát veszti.
Budapest, 2020. szeptember 10.
Dr. Vigh Andrea s.k. rektor | Szentgyörgyvölgyi László Zoltán s.k. kancellár |