Artisjus-díjat kapott a Zeneakadémia tanszékvezetője és több növendéke
Kihirdették a szerzői jogi szervezet idei zenei díjait, a könnyű- és komolyzenei kategóriákban összesen tizenhárom zeneszerző és szövegíró munkáját ismerték el, köztük Mohay Miklós tanszékvezetőt és az egyetemhez kötődő alkotókat.
Az Artisjus 24. alkalommal díjazta a legkiválóbbnak ítélt kortárs zeneszerzőket és szövegírókat azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a sikeres zenei produkciókra és az ezekbe fektetett szerzői munka jelentőségére. Az elismerés presztízse többek között abban rejlik, hogy a pályatársak ítélik oda a díjakat a kitüntetett művészeknek. Az Artisjus szerzőkből és egy zeneműkiadóból álló vezetősége döntött a díjazottak személyéről, a könnyűzenei alkotók díjazását külön szakmai bizottság készítette elő.
Az Év Könnyűzeneszerzője díjat Kovács Adrián zeneszerző, karmester, zenei vezető és tanár kapta, aki a Bartók Konzervatóriumban és a Zeneakadémia első alkalmazott-zeneszerzés osztályában végzett, aztán színtársulatoknál dolgozott, jelenleg a Vígszínház zenei konzulense. Tíz színházi darabot jegyez, a Liliomfi című előadásért POSZT alkotói különdíjat kapott.
Az Év Junior Komolyzenei Alkotója címet Oláh Patrik nyerte el, aki 2022-ben szerezte meg kitüntetéses mesterdiplomáját a Zeneakadémián, jelenleg az egyetem doktori képzésének hallgatója. Számos rangos verseny döntőse vagy díjazottja, és Junior Prima díjat is kapott. Nevéhez fűződik a zenetörténet első lovári nyelvű miséjének megkompolása is, amely a 2021-ben megrendezett 52. Eucharisztikus Kongresszuson debütált.
Az Év Komolyzenei Műve címet kapja Aranyszájú Szent János liturgiája című művéért Mohay Miklós. Az Erkel-díjas zeneszerző, egyetemi tanár a Zeneakadémia Zeneelméleti Tanszékének vezetője, 2013 óta a Doktori Tanács tagja, a doktori képzésben is aktív. Alkotásai hazai és nemzetközi hangversenyeken, fesztiválokon szerepelnek.
Szintén az Év Komolyzenei Műve címet nyerte a Jób könyve című oratórium, Dargay Marcell, Dinyés Dániel és Futó Balázs alkotása (szövegíró, dramaturg: Mátrai Diána Eszter). Mindhárman a Zeneakadémián végeztek a kétezres évek közepén. Dargay Marcell számos zenei intézményben dolgozott, több színházi kísérőzenét komponált rangos teátrumok számára. Dinyés Dániel betanító korrepetitorként számos operaprodukciókban működött közre, és több színházi produkció zenei vezetője volt, egy időben oktatott a Zeneakadémián is. Futó Balázs dolgozott színházakban zongoristaként és zeneszerzőként, neves zenekarok és együttesek produkcióiban vett részt, de szólistaként is számos új magyar mű bemutatója fűződik nevéhez, és tanított a Zeneakadémián is. Számos zongoradarab, kamaramű, színházi kísérőzene szerzője, művei elhangzottak Európa-szerte, de Amerikában és Ázsiában is.
Posztumusz megkapta az Év Komolyzenei Műve címet Valuska című, első magyar nyelvű és közelmúltbeli halála miatt utolsó operájáért Eötvös Péter (szövegkönyvét írta: Krasznahorkai László regénye nyomán Keszthelyi Kinga, Mezei Mari). A kétszeres Kossuth- és Prima Primissima-díjas, Szent István renddel kitüntetett zeneszerző, karmester, professzor erősen kötődött alma materéhez, a Zeneakadémiához.