Cambridge-i kiadványban jelent meg a Zeneakadémia oktatójának három írása
Liszt in Context címmel jelent meg a rangos Cambridge University Press gondozásában az a tanulmánykötet, amelybe Kaczmarczyk Adrienne három fejezetet írt Liszt családi hátteréről, improvizációs művészetéről és kiadóiról.
A Nottinghami Egyetem tudományos munkatársa, Joanne Cormac Liszt-kutató szerkesztette könyv bemutatja a politikai, társadalmi, filozófiai és szakmai áramlatokat, amelyek körülvették Liszt Ferencet, és befolyásolták művészetét. Feltárja, hogy a zongoraművész-zeneszerző jelentős részt vállalt a különféle vallási, politikai és kulturális vitákban, intenzíven mozgott a különböző körök között, ugyanis ezek adják meg azt a kontextust, amelyben Liszt a 19. század legjelentősebb műveit komponálta. Mindezek révén a kötet arra a sokoldalú hatásra világít rá, amelyet Liszt az életében és az utókorra gyakorolt.
A Zenetudományi Tanszéken oktató Kaczmarczyk Adrienne írásai közül az első a családi háttérrel foglalkozik, az egyházi anyakönyvekben elsőként felbukkanó 18. századi ősöktől kezdve. Második írása az improvizációról kitekintést nyújt az európai zenetörténeti hagyományokra, a komponálás és a darabok előadása – mint az improvizáció két aspektusa – együttes szerepére. A harmadik tanulmány pedig azokat az összefüggéseket térképezi fel, amelyek Liszt utazásai és kiadóinak székhelyei között kimutathatók, továbbá azt az egyediséget mutatja be, amellyel Liszt évtizedeken át fenntartotta a kisebb és nagyobb zenei központok érdeklődését művészete iránt.
A kiadvány online változata már megjelent, nyomtatott verziója pedig hamarosan napvilágot lát a rangos könyvkiadónál.