Christoph Bossert mesterkurzusa a Zeneakadémián 2011. nov. 24-25.
Christoph Bossert mesterkurzusa
Teológia a zenében
Bach zenei szimbólumrendszere a Neumeister korálokban és a Wohltemperiertes Klavier-ban
2011. november 24-25. 9h-16h
Régi Zeneakadémia, Bach-terem
(1064, Vörösmarty u. 35.)
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
További információ: harmathdenes [at] gmail [dot] com
Prof. Dr. h. c. Christoph Bossert KMD
1957-ben született Schwäbisch Hall-ban. A maulbronni és blaubeureni evangélikus teológiai szemináriumok elvégzése után 1978-ban a stuttgarti zeneművészeti főiskolán kezdte meg tanulmányait Werner Jacob (orgona), Kenneth Gilbert (csembaló), Helmuth Lachenmann és Ulrich Süße (zeneszerzés) irányítása alatt. Ezt követően intenzív tanulmányokat folytatott Fribourgban (Svájc) Luigi Ferdinando Tagliavinivel (orgona, csembaló és zenetudomány).
Orgonaszakértőként több jelentős projektet irányított, mint pl. a Villingen-Schwenningen-i Silbermann orgona (1752) teljes rekonstrukcióját. Életrehívója az „Orgona, mint európai kulturális örökség” folyamatnak, mely célul tűzte ki a keleteurópában megmaradt historikus hangszerek megmentését.
Több nemzetközi kitüntetésben részesült, többek között: a nürnbergi orgonaverseny első díja (1979), a stuttgarti Rotary Stiftung díja (1981) Lili Boulanger Memorial Fund. Inc. Boston (1989), Ivan-Lucacic-Díj Varasd (1992), díszdoktorátus Kolozsvár (2003).
Pedagógiai tevékenységet több német főiskolán folytatott (Stuttgart, Esslingen, Trossingen), míg 2007 áprilisában Würzburgba költözött, ahol a főiskolán az orgona és egyházzenei tanszakok vezetője.
Megálmodója és elnöke a 2005 óta az európai unió által is támogatott OrganExpert nemzetközi orgonaszakértői hálózatnak, mely a legmagasabb szinvonalon készíti fel az orgonaszakértőket mind az előadóművészet mind az orgonaépítés tudományos és gyakorlati területeit szem előtt tartva.
Művészeti vezetője a 2006-ban életrehívott giengeni Max Reger Biennálénak, a lüneburgi Max Reger akadémiának, a halberstadti John Cage <Organ> ASLP projektnek, és az arnstadti Bach akadémiának, ahol évente publikálja Bach analíziseinek új felismeréseit.