Eszéki konferencia vendége volt a Népzene Tanszék
Február 9. és 11. között a Fašange 2024 fesztivál részeként rendezett konferencián Bolya Mátyás tanszékvezető előadása után zeneakadémista hallgatók gyakorlati bemutatót tartottak.
Az esemény fő témája a dudazene hagyománya, valamint annak intézményes és intézményen kívüli átörökítése volt. A jó gyakorlatok szekcióban Bolya Mátyás tanszékvezető tartott előadást, Folk Music Education in Hungary címmel, amit gyakorlati bemutató követett, ahol a Népzene Tanszék hallgatói – Balogh Marianna, Pausch Kamilla, Dobos Levente, Király Dávid és Mokos Csongor – közreműködésével modellezte a zenefolklór hagyományos működését. Az előadásmód elemeinek egymásra épülését bemutató előadás nagy sikert aratott.
Ezután a franciaországi Gascogne-ból Yan Cozian dudás, hangszerkészítő, zenepedagógus osztotta meg tapasztalatait, az ottani duda, a boha revival mozgalma kapcsán. Ezt egy panelbeszélgetés követte Végh Andor, a Zeneakadémia oktatója, Naila Ceribašić, a zágrábi Folklór Intézet (Institut za etnologiju i folkloristiku) tudományos tanácsadója, valamint Stjepan Večković dudás, hangszerkészítő, a LADO horvát állami népi együttes szólistája közreműködésével. A horvátországi gyakorlat megismerése mellett szó esett a francia és a magyar gyakorlat alkalmazhatóságáról is. Az esemény közös koncerttel és vacsorával folytatódott a farsangi ünnepkör jegyében.
A konferencia horvát nyelvű összefoglalója:
Konferencija o narodnoj glazbi u Osijeku
Između 9. i 11. veljače održavala se manifestacija Fašange 2024 – Baranja Bagpipe Festival unutar kojeg je u Osijeku, u Muzeju Slavonije održana panel diskusija o gajdaškoj glazbi i mogućnosti integriranja gajdaške glazbe u sustav glazbenog odgoja u Hrvatskoj. Na ovoj priredbi bila je pozvana i Katedra narodne glazbe pri Glazbenoj akademiji Ferenc Liszt iz Budimpešte. U sekciji za dobre prakse voditelj spomenutog odsjeka, Mátyás Bolya održao je predavanje pod naslovom Folk Music Education in Hungary. Predavanje je pratio i nastup studenata katedre preko kojih je prikazan model nadograđivanja muzičkih sastavnih elemenata folklorne glazbe i učenje slobodnih varijacija (kako i regionalnih oblika glazbene baštine) unutar metode učenja i interpretacije u mađarskom modelu. Predavanje i prezentacije je pratila velika zainteresiranost. Također smo mogli poslušati i prezentaciju Yana Coziana, gajdaša iz jugozapadne francuske pokrajine Gaskonje, koji je govorio o oživljavanju i preporodnom pokretu jednog skoro zaboravljenog tipa gajdi u Gaskognji, koji se na lokalnom okcitanskom govoru zove boha.
Nakon predavanja slijedila je panel diskusija u kojoj su sudjelovali Naila Ceribašić, znanstvena savjetnica Instituta za etnologiju i folkloristiku, Stjepan Večković graditelj glazbala, solista Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske, LADO, i Andor Vegh, svirač, graditelj glazbala, izvanredni profesor. Na toj diskusiji uz aktivno sudjelovanje također zainteresirane publike bilo je riječi i o mogućnostima primjenjivanja iskustava mađarskog i francuskog modela. Nakon rasprave program se nastavljao sa koncertom i pokladnim veseljem.