Malcolm Bilson fortepiano és kamarazene mesterkurzusa a Zeneakadémián

2013. március 11.

MALCOLM BILSON mesterkurzusa 

a Zeneakadémián

 

 

2013. március 18. és 22. között naponta 10-16h-ig

 

Fortepiano és kamarazene mesterkurzust tart a Zeneakadémia Régizene termében.

(1091 Budapest, Üllői út 25. I. emelet - volt Tanácsterem)

 

 

Malcolm Bilson


 

A kurzus minden egyetemi hallgató, művész számára nyitott. A kurzuson való részvétel a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, valamint a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium növendékei számára ingyenes. A jogviszonnyal nem rendelkező érdeklődők számára a kurzus részvételi díjai:

 

Aktív közreműködő - 1 napra: 5000 Ft

Passzív résztvevő - 1 napra: 2500 Ft.

 

A kurzusra jelentkezni a Jelentkezési lap kitöltésével lehet, mely letölthető innen A kitöltött jelentkezési lapokat legkésőbb március 13-ig lehet leadni személyesen Orosz Dóránál (1077 Budapest, Wesselényi u. 52. fsz. 6. iroda), vagy e-mailben az orosz.dora[kukac]lisztakademia.hu e-mailcímre elküldve.  A kurzusra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, 2011. őszén indult régi zenei mesterképzés részeként kerül sor.



prof. MALCOLM BILSON

zongora- és fortepianoművész, zenetörténész

 

Pályafutását a historikus előadói gyakorlat és a régi hangszerek bemutatásának szentelte, szakterülete a fortepiano újrafelfedezése és bemutatása a koncertéletben, hanglemezeken és a katedrán.

Előadóművészként számos Mozart, Haydn, Beethoven, Schubert és Schumann zongoramű hiteles, korhű tolmácsolását halhatta tőle a közönség, valamint számos felvétel, album készült zongorajátékával. Neve és munkássága elválaszthatatlan a historikus zenélés többi kiválóságától: John Eliot Gardiner, az English Baroque Soloists, Christopher Hogwood és az Academy of Ancient Music, Nicholas McGegan és a Philharmonia Baroque Orchestra éppúgy partnerei, mint a New York Chamber Singers, a Monteverdi Choir vagy Anner Bijlsma.

Pedagógiai munkásságát egyetemi tanárként kezdte, jelenleg a

Cornell Egyetem (Ithaca, N. Y.) Zenei tanszékének professor emeritusa. Számos mesterkurzust tartott szerte Amerikában és Európában, Magyarországon is többször köszönthettük a Soproni Régi Zenei Napok professzoraként.

Több cikket publikált a 18. és 19. századi billentyűs zene előadásáról, zeneelméleti munkái közül „Knowing the score” című előadása szerte a világon ismert a zenészek körében. 1994-ben az Amerikai Művészeti Akadémia tagjává választották.