Malcolm Bilson fortepiano mesterkurzusa

2012. március 20.

prof. MALCOLM BILSON

zongora- és fortepianoművész, zenetörténész

 

2012. március 28-29-30-án, valamint 2012. április 2-3-4-én

 naponta 10h-17h-ig

 

fortepiano mesterkurzust és előadásokat tart

a Zeneakadémia Régizene termében

 

 (1091 Budapest, Üllői út 25. I. emelet - volt Tanácsterem)

 

2012. március 29. Csütörtök 16h: Schubert befejezetlen szonátái

2012. április 2. Hétfő 10h: Mozart zongoraversenyei „más” hangszereken

 

Malcolm Bilson

 

 

A kurzus minden egyetemi hallgató, művész számára nyitott. A kurzuson való részvétel a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, valamint a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium növendékei számára ingyenes. A jogviszonnyal nem rendelkező érdeklődők számára a kurzus részvételi díjai:

 

Aktív közreműködő -1 napra: 5000 Ft

Passzív résztvevő -1 napra: 2500 Ft.

 

A mesterkurzusra kamaracsoportok jelentkezését is szeretettel várjuk. A gyakorlási lehetőségről és a hangszerek típusáról további információk a jelentkezési lapon találhatóak.

 

A kurzusra jelentkezni a Jelentkezési lap kitöltésével lehet, mely letölthető innen. A kitöltött jelentkezési lapokat legkésőbb 2012. március 22-ig lehet leadni személyesen Orosz Dóránál (1077 Budapest, Wesselényi u. 52. fsz. 6. iroda), vagy e-mailben az orosz [dot] dora [at] lisztakademia [dot] hu e-mailcímre elküldve.  A kurzusra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, 2011 őszén indult régi zenei mesterképzés részeként kerül sor.


 

Malcolm Bilson pályafutását a historikus előadói gyakorlat és a régi hangszerek bemutatásának szentelte, szakterülete a fortepiano újrafelfedezése és bemutatása a koncertéletben, hanglemezeken és a katedrán.

Előadóművészként számos Mozart, Haydn, Beethoven, Schubert és Schumann zongoramű hiteles, korhű tolmácsolását halhatta tőle a közönség, valamint számos felvétel, album készült zongorajátékával. Neve és munkássága elválaszthatatlan a historikus zenélés többi kiválóságától: John Eliot Gardiner, az English Baroque Soloists, Christopher Hogwood és az Academy of Ancient Music, Nicholas McGegan és a Philharmonia Baroque Orchestra éppúgy partnerei, mint a New York Chamber Singers, a Monteverdi Choir vagy Anner Bijlsma.

Pedagógiai munkásságát egyetemi tanárként kezdte, jelenleg a Cornell Egyetem (Ithaca, N. Y.) Zenei tanszékének professor emeritusa. Számos mesterkurzust tartott szerte Amerikában és Európában, Magyarországon is többször köszönthettük a Soproni Régi Zenei Napok professzoraként.

Több cikket publikált a 18. és 19. századi billentyűs zene előadásáról, zeneelméleti munkái közül „Knowing the score” című előadása szerte a világon ismert a zenészek körében. 1994-ben az Amerikai Művészeti Akadémia tagjává választották.