Malcolm Bilson mesterkurzusa a Zeneakadémián 2011. november 21-25.

2011. november 7.

prof. MALCOLM BILSON

zongora- és fortepianoművész, zenetörténész

 

2011. november 21. és 25. között naponta 10h-17h-ig

 

Fortepiano mesterkurzust, elméleti előadásokat tart a Zeneakadémia Régizene termében.

(1091 Budapest, Üllői út 25. I. emelet, volt Tanácsterem)

 

A kurzus minden egyetemi hallgató, művész számára nyitott. A kurzuson való részvétel a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, valamint a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium növendékei számára ingyenes. A jogviszonnyal nem rendelkező érdeklődők számára a kurzus részvételi díjai:

 

Aktív közreműködő -1 napra: 5000 Ft

Passzív résztvevő -1 napra: 2000 Ft.

 

A kurzusra jelentkezni a Jelentkezési lap kitöltésével lehet, mely letölthető innen. A kitöltött jelentkezési lapokat legkésőbb november 17-ig lehet leadni személyesen Orosz Dóránál (1077 Budapest, Wesselényi u. 52. fsz. 6. iroda), vagy e-mailben az orosz [dot] dora [dot] emese [at] lisztakademia [dot] hu e-mailcímre elküldve.

 

A kurzusra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, 2011 őszén indult régi zenei mesterképzés részeként kerül sor.

 

 

Malcolm Bilson pályafutását a historikus előadói gyakorlat és a régi hangszerek bemutatásának szentelte, szakterülete a fortepiano újrafelfedezése és bemutatása a koncertéletben, hanglemezeken és a katedrán.

Előadóművészként számos Mozart, Haydn, Beethoven, Schubert és Schumann zongoramű hiteles, korhű tolmácsolását halhatta tőle a közönség, valamint számos felvétel, album készült zongorajátékával. Neve és munkássága elválaszthatatlan a historikus zenélés többi kiválóságától: John Eliot Gardiner, az English Baroque Soloists, Christopher Hogwood és az Academy of Ancient Music, Nicholas McGegan és a Philharmonia Baroque Orchestra éppúgy partnerei, mint a New York Chamber Singers, a Monteverdi Choir vagy Anner Bijlsma.

Pedagógiai munkásságát egyetemi tanárként kezdte, jelenleg a

Cornell Egyetem (Ithaca, N. Y.) Zenei tanszékének professor emeritusa. Számos mesterkurzust tartott szerte Amerikában és Európában, Magyarországon is többször köszönthettük a Soproni Régi Zenei Napok professzoraként.

Több cikket publikált a 18. és 19. századi billentyűs zene előadásáról, zeneelméleti munkái közül „Knowing the score” című előadása szerte a világon ismert a zenészek körében. 1994-ben az Amerikai Művészeti Akadémia tagjává választották.