Megjelent a Liszt-összkiadás első zongora-zenekari kiadványa
Igazi ritkaságot is tartalmaz a Zeneakadémia közreműködésével, valamint az intézmény oktatója, Kaczmarczyk Adrienne sorozatszerkesztői munkájával és előszavával napvilágot látott VII/2. kötet.
Ezzel új sorozat is indult Művek zongorára és zenekarra címmel az Editio Musica Budapest (EMB), a Magyar Kutatási Hálózat (Hun-Ren) BTK Zenetudományi Intézet és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem együttes munkájával készülő összkiadáson belül. A VII/2. kötet a fiatalkori, kéziratban maradt De profundis című "hangszeres zsoltárt" tartalmazza Jay Rosenblatt amerikai Liszt-kutató közreadásában. A kötetet a De profundis keletkezéstörténetét és jelentőségét részletesen feltáró, általa írt előszó (magyarul, angolul és németül), valamint számos kézirat-fakszimile és angol nyelvű kritikai jegyzetapparátus teszi teljessé.
Az EMB tájékoztatása szerint az 1834-ben komponált, de befejezetlenül maradt De profundis vízválasztó Liszt zeneszerzői pályáján. A több mint 30 perces, zongorára és zenekarra írt kompozíciót Lisztnek Félicité de Lamennais abbéhoz fűződő kapcsolata ihlette. Az ő személye és Paroles d'un croyant című könyve oly jelentős hatást gyakorolt a 23 éves muzsikusra, hogy utóbbi neki ajánlotta a De profundist. A mű egyetlen fennmaradt forrása Liszt munkapartitúrája, a kézirat mégis alkalmas arra, hogy a szükséges közreadói kiegészítésekkel előadható legyen e nagyszabású alkotás.
A művet Jay Rosenblatt 1990-ben adta először közre, ugyanabban az évben be is mutatták, majd 1991-ben lemezfelvétel is készült.