Művész-menedzsment workshopot hirdet a Zeneakadémia

2016. szeptember 27.

A workshop témája:

Zenei együttesek menedzselése – Vezetés és felelősség megosztás között

 

Időpont, helyszín:

2016. október 13-15.

Zeneakadémia Főépület, I. előadóterem

 

A workshopot tartják:

  • Tobias Rempe, az Ensemble Resonanz igazgatója (Németország)
  • Tido Visser, a Holland Kamarakórus igazgatója (Hollandia)
     

Tobias Rempe és Tido Visser egy-egy világhírű európai kamaraegyüttes vezetői. Az interaktív workshop során intézményi munkájuk lényegét teljesen feltárva lehetőséget nyújtanak vizsgálatok, elemzések és következtetések megfogalmazására.

A kurzus résztvevői olyan kérdésekről beszélgethetnek és vitatkozhatnak, mint a művészet relevanciája, márkaépítés, szervezés, management, partnerség és támogatás. Az előadók ‛out-of-the-box’ gondolkodók, így a hasonló problémákra is egészen más megoldásokkal rukkolnak elő. Ezen felül segítenek neked megtalálni a legjobb lehetőségeket.

 

A workshop tulajdonképpen rólad szól!  Segít abban, hogy önállóan gondolkozz és dolgozz, megformáld saját, egyedi döntéseidet és együttesedet.

 

A workshop menetrendje:

  • Október 13. csütörtök, 16.00-18.00, (18.00-19.00 egyéni konzultációk)
  • Október 14. péntek, 10.00-13.00, 14.00-17.00, (17.00-18.00 egyéni konzultációk)
  • Október 15. szombat, 10.00-13.00

 

Előkészület:

  1. Olvasd el Alessandro Barrico The Barbarians c. könyvét vagy annak összefoglaló cikkét!
  2. Készíts egy félperces bemutatkozó videofilmet Mp4 formátumban a következő kérdésekre válaszolva:
  • mi a neved?
  • mi a hangszered?
  • szerinted mi a művészet szerepe a világban?

 

 

Részletes program

1. Bevezetés, bemutatkozás, vitaindító beszélgetés:

  • Bevezetés: a videók rövid áttekintése
  • Beszélgetés (a három kérdésre adott válaszok közül néhányról és) Alessandro Barrico The Barbarians c. könyvéről, a diákok és az idősebb generációk közti különbségekről, a közönség megnyeréséről, a művészet relevanciájáról, létjogosultságáról és értékéről.
  • Kérdés: Szerinted 2050-ben hol kellene/fognak tartani a művészetek?

A megbeszélés eredményeként készítünk együtt egy SWOT-elemzést. Egyes válaszok az Erősségeket, mások a Gyengeségeket, ismét mások a Lehetőségeket ill. a Veszélyeket fogják kiemelni, és így látni fogjuk, hogy hol van a hangsúly: amennyiben inkább a Gyengeségeken (W) és a Veszélyeken (T), a résztvevők inkább sötéten látják a jövőt, míg ha az Erősségeken (S) és Lehetőségeken (O), inkább optimistábban. Ezek lesznek a pénteki és szombati alkalmak kiindulópontjai.  

 

2. A két együttes bemutatása:

  • Az Ensemble Resonanz  (ER) és a Holland Kamarakórus (NCC) bemutatása, melyek nagyon eltérnek egymástól, mind történelmükre, indulásukra, mind hibáikra nézve. Elemezést készítünk az együttesek működéséről, vezetéséről, művészeti elveiről, arról, hogy nyerhetünk új közönséget, és arról, hogyan NEM érhetünk el új közönséget. Beszélünk arról, mit várunk a zenészektől (ezt a diákok is kérték)
  • Az ER és az NCC egyes projektjeinek bemutatása: Hogy jöttek az ötletek? Hogyan dolgozzuk ki őket? Miért? (Visszatérve Barrico könyvéhez: barbár vagy nem?)

 

3. Projekt feladat:

Mindenki előkészít  megadott szempontok szerint három projektet, amelyeknek valamilyen szempontból van aktualitása és relevanciája a a mai világban. A projektek rövid bemutatása soránminden projektet egy-egy mondatban kell jellemezni. - Csoportmunka: A résztvevők megbeszélik egymással az ötleteiket, és kiválasztanak egyet, melyet szeretnének jobban kidolgozni és bemutatni. A hangsúly a művészi elképzelésen és a relevancián van, de fontosak a helyszín, a célközönség, a reklám, a szponzorálás, a partnerek és szervezeti kihívások is.

 

4. Szóló vagy kamara?

  • Beszélgetés: szólókarrier vagy zenekari játék?

Kapcsolódás a dal műfajához, amely hihetetlenül változatos, gyökeres megújulást kíván és rengeteg lehetőséget rejt. Duók, triók és kvartettek is szóba kerülnek. Hogyan tehet annál többet a zenész, mint hogy csak “lenyomja” a darabot? Bemutatunk néhány példát, úgy mint zapp4.com, wonderfeel.nl, kronos, Norah Fischer, Trio Catch.

 

  • Hogyan indítsuk el saját együttesünket? Márkaépítés, marketing, pénzügyi támogatás, hálózatépítés.

 

Jelentkezés:

A workshop nyelve angol, és regisztrációköteles.

Jelentkezni legkésőbb október 5-ig lehet az online formanyomtatvány kitöltésével, ami ide kattintva elérhető!

(A videofilmek beküldésének a határideje is október 5.)

A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói számára a részvétel elszámolható 4 kredites mesterkurzusként.

Címkék