Szakcsi Lakatos Béla improvizációs mesterkurzusa
A Liszt- és Kossuth-díjas magyar jazz-zongoraművész mesterkurzust tart a Zeneakadémia klasszikus zongora szakos hallgatóinak.
A kurzus időpontja:
2014. május 24. (szombat), 10.00-16.00
Helyszín:
Zeneakadémia, Liget György épület, -123. terem
(1077 Budapest, Wesselényi utca 52.)
A kurzus csak a Zeneakadémia növendékei számára nyitott, a részvétel ingyenes. A jelentkezőknek darabot nem kell hozniuk.
A kurzusra nem készül beosztás, minden aktív résztvevő - lehetőség szerint - végig legyen ott azon a napon, amelyikre jelentkezik!
Jelentkezni Szabó Ágnes tanszéki ügyintézőnél lehet az alábbi elérhetőségeken:
Telefon: 462-4600/218
E-mail: szabo.agnes[kukac]zeneakademia.hu
Szakcsi Lakatos Béla tanulmányait a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában végzett, majd a klasszikus zene után a jazzre váltva saját zenekarokban próbálta ki magát a hatvanas évek közepén.
LDL nevű triójával a Magyar Rádió versenyén megosztott első díjat kapott, 1970-ben Pege Aladár kvartettjével pedig a Montreux-i Jazzfesztivál II. díját nyerte el.
Zürichtől Varsóig, Nürnbergtől Belgrádig, Észak-Amerikától Ázsiáig a legrangosabb fesztiválokon lépett fel. A külföldi zenészekkel való együttműködéséből az ütős George Jindával közös lemezek tűnnek ki - a George Jinda és Chieli Minucci alkotta Special EFX szólistájaként Szakcsi tizenegy korongon szerepelt szerzőként, illetve előadóként.
A hetvenes évek kezdetétől tizenkét éven át tanított a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola jazz-zongora szakán, ahol Keith Jarrett, Chick Corea és Herbie Hancock példája alapján a klasszikus zene és a jazz összefonására (ötvözésére) is hangsúlyt fektetett. Ennek keretében kezdte újra tanulmányozni Bachtól, Bartók, Sztravinszkij, Schönberg és Webern műveit.
Piros karaván címmel 1975-ben mutatták be első cigány musicalét, melyet az Egyszer egy cigánylány, majd a Cigánykerék követett. Bestia címmel 1989-ben rock-operát írt a Rock Színház felkérésére Báthory Erzsébet életéről, Amerika felfedezésének ötszázadik évében pedig Cristoforo címmel mutatta be százperces balettjét a Magyar Állami Operaház.
Az utóbbi tíz évben egyre mélyebbre merült Kurtág György kompozícióinak tanulmányozásában; Ligeti György, Eötvös Péter és Pierre Boulez szerzeményeinek behatóbb megismerése pedig jelenleg is foglalkoztatja.