Szeretnék számomra új területek felé nyitni - interjú Farkas Gáborral
A köztudatba Liszt-játékával berobbant zongoraművész június elején zárta le doktori tanulmányait. A Zeneakadémián 2012 ősze óta tanárként is aktív pianistát kutatásairól, és terveiről is megkérdezte a Fidelio.hu.
A köztudatba Liszt-játékával berobbant zongoraművész június elején zárta le doktori tanulmányait. A Zeneakadémián 2012 ősze óta tanárként is aktív pianistát kutatásairól, és terveiről is megkérdezte a Fidelio.hu.
"Disszertációmban a fő hangsúlyt Liszt és Thalberg összehasonítására helyeztem, mivel számos hasonló, a közvetlen összehasonlítás lehetőségét kínáló opera-átiratuk ismert. Hosszú elemzést írtam az opera és az improvizációk, a parafrázis és a zenei fantáziálás kapcsolatáról, és erre a szálra fűztem fel a koncert műsorát is. Schubert és Chopin impromptui szintén szabad fantáziák, a Schumann-Liszt Ajánlás mint dalátirat pedig számos hasonlóságot mutat egy opera-partitúra zongorára ültetésével, amint az a Verdi-Liszt: Misererével - amire kitértem a disszertációmban is - összevetve kitűnik. Végül a koncert második részében elhangzott h-moll szonáta értelmezhető mint Liszt válasza a Schumann-féle C-dúr fantáziára" - mondta el DLA zárókoncertjéről Farkas Gábor, akit a Fidelio.hu megkérdezett értekezésének tanulságairól, zongoratanári tapasztalatairól, és terveiről is.
A teljes interjút ide kattintva lehet elolvasni.
Farkas Gábor DLA záróhangversenyének megrendezését az „Aktív szakmai fejlesztés az LFZE Doktori Iskolában” című, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósult projekt támogatta.