Ton Koopman orgona mesterkurzusa a Müpában
A jelentkezési határidőt passzív résztvevőknek meghosszabbítottuk február 16. kedd 18 óráig!
Időpont:
2016. február 18. csütörtök, 18.00-20.00
2016. február 19. péntek 10.00-12.00
Helyszín:
Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
A kurzus nyelve angol.
Aktív játékosnak csak a Zeneakadémia hallgatói jelentkezhetnek, passzív résztvevőként bárki ingyenesen részt vehet a kurzuson.
Az aktív jelentkezők a repertoár megjelölésével Fassang László tanár úrnál jelentkezhetnek (laszlofassang@gmail.com).
A passzív jelentkezők részvétele is regisztrációhoz kötött, jelentkezni Furka Beátánál lehet (furka.beata@zeneakademia.hu).
Jelentkezési határidő passzív résztvevőknek: 2016. február 16. kedd, 18 óra
A művész az orgona fenti játszóasztalánál tartja a mesterkurzust, így közvetlen közelében csak az orgonista hallgatóknak tud a MÜPA helyet biztosítani. A passzív hallgatók a II. emeleti középerkélyen foglalhatnak helyet, számukra a kurzus követhetősége érdekében hangosításról és kivetítésről gondoskodnak.
A kurzus ideje alatt a MÜPÁ-ban történő parkolás díjköteles.
A művész február 19-én a Müpában ad nagyszabású koncertet, melynek programja ide kattintva olvasható!
Ton Koopman (1944), holland orgona- és csembalóművész, karmester napjaink egyik legjelentősebb barokk billentyűs művésze, a régizenei mozgalom nagy alakja. Amszterdami tanulmányait mindkét hangszeren kitüntetéssel végezte, emellett zenetudományi stúdiumokat is folytatott. érdeklődése már hallgatókorában a barokk zene felé fordult, kisebb együttesek alapítása után végül 1979-ben hozta létre az Amsterdam Baroque Orchestrát, mely 13 évvel később egy kórussal egészült ki. Mindkét együttest alapítása óta vezeti. A University of Leiden egyetemi tanára, a Royal Academy of Music London tiszteletbeli tanára, és az "Itinéraire Baroque" Fesztivál művészeti vezetője.
Előadóművészként mindkét hangszerén illetve együtteseivel a világ vezető koncerttermeinek visszatérő meghívottja, karmesterként a világ legjobb zenekaraival dolgozik.
Számos lemezfelvételéből kiemelendő néhány nagy vállalkozása: J.S. Bach összes kantátájának, ill. Buxtehude számos művének, közte Omnia c. operájának rögzítése. Kiadók számára rendszeresen végez kottakiadást, nevéhez fűződnek Händel orgonaversenyei, a Messiás, Buxtehude Das Jüngste Gericht c. művének kiadásai.