Viszontlátásra, Művészlelkek!

2013. július 9.

A Zeneakadémia Művészlelkek címmel 2013. június 30-án megrendezett operavizsgájáról a Fidelio.hu-n jelent meg beszámoló, mely mellé egy galériára való fotót ajánlunk olvasóink figyelmébe.

A Zeneakadémia Művészlelkek címmel 2013. június 30-án megrendezett operavizsgájáról a Fidelio.hu-n jelent meg beszámoló, mely mellé egy galériára való fotót ajánlunk olvasóink figyelmébe.

 

A 2013. június 30-án, a Magyar Állami Operaházban színre vitt produkció keretében Solti Árpád - a Zeneakadémia doktorandusz hallgatója - La Violetta című művének ősbemutatóját követően Gluck Orfeusz és Euridikéjének részleteit, majd Offenbach Orfeusz az alvilágban című darabját állították színpadra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Ének Tanszékének operaszakos hallgatói és művésztanáraik. A vizsgázó hallgatókat ebben a cikkben mutattuk be, Almási-Tóth András a darabválasztásról és a rendezői koncepcióról, illetve a Zeneakadémia opera programjáról adott nyilatkozata ide kattintva kereshető vissza, a Solti Árpáddal készül interjú pedig ezt a linket követve olvasható el. A Fidelio.hu-n megjelent kritika elsősorban a látottakat elemzi (a lenti képre kattintva galéria nyílik!), végkövetkeztetése pedig - ha nem is épp abban a formában - akár meg is valósulhat. Az írás utolsó bekezdését idézzük az alábbiakban.

 

operavizsga

 

"Korántsem volt persze egyenletes a Művészlelkek-triptichon (talán érdemes lett volna Solti Árpád egyfelvonásosát is a trash-kultúra felől megközelíteni, annál is inkább, mert a kereskedelmi televíziós tehetségkutatók korában adta volna magát a La Violetta és a show-biz közötti párhuzam), de a minden jel szerint csak néhány vizsga-ária miatt kiválasztott Gluck-részletek nélkül műsoron tartható előadás lehetne. Akár - egyúttal a hangerő-problémákra is megoldást kínálva - az Operaház és a Zeneakadémia között épp félúton található Operettszínházban, ahol néhány éve a Gianni Schicchi és a Mario és a varázsló ment néhány estén át párban, akár a Zeneakadémia 2013 őszétől kamaraopera-színházként is funkcionáló kistermében. Mesterházi Máté tavalyi operavizsgáról írott, a 2013-as előadásra is érvényes kritikája záró szavainak megismétlése  helyett ('az idei operavizsga közönsége nemcsak üde énekes palántákat, hanem egy nagy reményekre jogosító, ifjú operaszerzőt is ünnepelhetett') ezért inkább a Solti-egyfelvonásos utolsó szavaival zárom soraimat: 'Hát akkor... viszontlátásra!'"

 

A fotógalériához ide kattintva, a teljes beszámolóhoz ezt a linket követve lehet továbblépni.