Az ízlés valaminek a tagadása. A zseni állít, mindig csak állít.

Liszt Ferenc
Mizsei Zoltán

Mizsei Zoltán

Egyházzene Tanszék

Egyházzenei tárgyak

 

Született:
1970
 
Tudományos fokozat, egyetemi beosztás: DLA, egyetemi adjunktus
 
Oktatott tárgyak: Reneszánsz egyházzene-irodalom, menzurális paleográfia, reneszánsz kamaraének, liturgikus gyakorlat, kórusvezénylés, beszédgyakorlat, transzponálás-partitúraolvasás
 
Tanulmányok:
1995: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Budapest, diplomák: középiskolai énektanár és karvezető szak, illetve egyházzene szak
2004: DLA fokozat megszerzése. DLA értekezés címe: Costanzo Porta vesperás-zenéje
 
Oktatói tevékenység:
1995-1997: Eötvös Gimnázium Budapest tanára
1995 óta: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzene Tanszékén oktató
2004 óta: az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karán oktató (oktatott tárgyak: zeneelmélet,  zenei improvizáció)
2005 óta: a Budapest Kortárstánc Főiskola oktatója (oktatott tárgyak: zeneismeret táncművészek számára)
 
Főbb publikációk:
„Egy ferences szerző népszerűségéről a kéziratok és nyomtatványok viszonyának tükrében a 16. század végén" – előadás 2001-ben. Megjelent: a „Socia exultatione" (MTA – LFZE Egyházzenei Intézet, 2003) c. kötetben.
„I putti – a kórusénekesek helyzetéről a 16. századvégi Itáliában" – előadás 2003-ban X. Pius pápa „Tra le solicitudini" kezdetű egyházzenei „motu propriója" megjelenésének 100. évfordulóján rendezett konferencián.
„Amor Sanctus" – hanglemez készítése a Gryllus Kft. felkérésére Babits Mihály középkori himnuszfordításaiból. A hiteles dallamok kutatása, feldolgozása, a zenei kíséret megalkotása, énekes közreműködés, kísérőszöveg megírása (2005. március).

„Beatrix Chorale" – zenei kézirat leírása a BTM kiállítátásának katalógusában (Hunyadi Mátyás, a király, BTM 2008)
„Falsobordone – többszólamú reneszánsz zsoltártónusok" (MTA – LFZE Egyházzenei Intézet, 2010)
„Ritmus és notáció az első nyomtatott katolikus énekeskönyvünkben" címmel előadás az Éneklő Egyház 25 éves jubileumán rendezett tudományos ülésszakon, 2005. decemberében.

 
Felvételek:
  • Voces Aequales 11 lemez (pl. Fonó Records: Officium de cruce – 1997, Apocalypsis – 1998, Genesis – 1999; Maeter Records: „Ecce Maria genuit" – 2002; Hungaroton Records: Thomas Stoltzer: Missa Kyrie summum, Marian motets – 2003.)
  • Budapesti Szent István Katedrális Fiúkórus 2 lemez: Maeter Records: Vesperás Szent István és Mária mennybevételének ünnepén – 2001; Dedicatio Ecclesiae – 2005.
  •  A:N:S Chorus – 6 lemez
Egyéb tevékenység:

A Schola Academica kórus karnagya.
A Voces Aequales énekegyüttes alapító tagja.
Az A:N:S Chorus tagja.
1995-2010: Budapesti Szent István Katedrális Fiúkórus karnagya: heti rendszerességgel végzett énekes liturgia (vesperás) az európai reneszánsz zeneirodalom műveinek megszólaltatásával.
Szólóénekesként (bariton) számos barokk kantáta, oratórium, illetve kortárs mű bemutatóján és lemezfelvételein vett részt: Eötvös Péter: Snatches of a Conversation, Csapó Gyula: Phaedra, Kondor Ádám: Der Richter, Faragó Béla: A fény arcai, Melis László: Mulomedicina Chironis.
Énekesként és billentyűsként több világzenei- és jazz produkció jelenlegi és volt tagja: Makám, Lovász Irén – Égi hang, Zuboly, Dés László – Contemporary Gregorian, Balázs Elemér – Early Music, Rutkai Bori – Specko Jedno.
 

Díjak, kitüntetések:
2000: az A:N:S Chorus egyik Obrecht felvétele a www.medieval.org. "Record of the Year 2000" díját nyerte
2005: Artisjus-díj (a Voces Aequales énekegyüttes tagjaként a kortárs magyar zene népszerűsítéséért)
 
Elérhetőség: mizsei.zoltan[kukac]gmail.com