Fotó: Lerch Péter
Tudományos fokozat, egyetemi beosztás: PhD; óraadó oktató
Születési idő, hely: 1988.10.08. Budapest
Tanulmányok:
2015-2023. PhD fokozat: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola, Neveléselmélet alprogram
2012-2015. MA diploma: Okleveles gyógypedagógus gyógypedagógiai terápia szakirányon; Eötvös Loránd Tudományegyetem – Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, MA
2012-2014. Posztgraduális képzés: Művészetterapeuta - zeneterapeuta; Pécsi Tudományegyetem – Művészeti Kar, Általános Orvostudományi Kar
2007-2011. BA diploma: Gyógypedagógus, logopédia szakirányon; Eötvös Loránd Tudományegyetem – Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, BA
Felvételek:
- Kollektív Alternatív Zeneműhely: Mitológia I.
- Kollektív Alternatív Zeneműhely: Mitológia II.
- Vágtázó Halottkémek: Életzuhatag
- Vágtázó Halottkémek: Megmozdulnak a Föld Göröngyei
- VAD: Mesél a vadon EP
- VAD: Él a vadon
- Vágtázó Halottkémek: Fellázad a Semmibe Vett Öröklét
Publikációk:
Szűcs Antal Mór (2025). Fluenciazavarok I. Dadogás. In: Logopédia (szerk. Kas Bence, Marton Klára, Fehérné Kovács Zsuzsanna, Lőrik József) 198-221.
Szűcs Antal Mór (2025). Fluenciazavarok II. Hadarás. In: Logopédia (szerk. Kas Bence, Marton Klára, Fehérné Kovács Zsuzsanna, Lőrik József) 222-240.
Szűcs Antal Mór (2024). Mesezene az olvasási képességek fejlesztéséért. In: 16th Conference of J. Selye University, J. Selye University, Komárno, Slovakia, 185-191.
Patakiné Pásti Katalin, dr. Szűcs Antal Mór (2023). Társas szorongás terápiája a dadogás területén. Fejlesztő Pedagógia 34(1-3), 107-122.
Szűcs Antal Mór (2022). Mesezene: Introducing a New Hungarian Approach in Fostering Language Skills to Prepare Reading in Kindergarten. Gyermeknevelés, 10(2-3), 148-165.
Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2022). A Mesezene módszer mint emocionális híd az óvoda és iskola között. Gyermeknevelés, 10(1), 168-178.
Szűcs Antal Mór (2022). Mesezene, ami életre kelt. Néhány gondolat a módszer eszközeiről. In: Constantinovits, Vladár Zsuzsa; Bóna Judit (szerk.) Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig, MediaCom Magyarország Kft., Budapest, 104-113.
Szűcs Antal Mór (2021). Hadarás, avagy a nyelvi automatizmus és a hallási visszacsatolás érintettségén alapuló folyamatossági zavar. Fejlesztő Pedagógia, 32(1-3), 41-49.
Sánta Kristóf, Szűcs Antal Mór (2021). Egyén és közösség a Kollektív Alternatív Zeneműhelyben. Fejlesztő Pedagógia, 32(1-3), 129-141.
Kovács Éva, Szűcs Antal Mór (2021). A dadogás terápiájának integrált megközelítése. Fejlesztő Pedagógia, 32(1-3), 25-40.
Szűcs Antal Mór (2020). A Mesezene rövid története. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 34-48.
Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2020). Mesezene módszertan. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 13-33.
Szűcs Antal Mór, Tar Éva (2020). A Mesezene módszer óvodai moduljának fonológiai feldolgozási műveletekre gyakorolt hatásának vizsgálata halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknél. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 65-74.
Ványi Ágnes, Szűcs Antal Mór (2020). Jépa, jetek, mogyojó, avagy Mesezene az artikuláció hibáinak javításában. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 158-166.
Szűcs Antal Mór (2020). Raptér: zeneterápiás elemek a dadogás logopédiai intervenciójában. Fejlesztő Pedagógia, 31(1-3), 93-99.
Farkas Henrietta, Szűcs Antal Mór (2020). A késleltetett hallási visszacsatolás rövidtávú hatása a dadogó személyek beszédére. Fejlesztő Pedagógia, 31(1-3), 42-63.
Szűcs Antal Mór, Tar Éva (2020). A Mesezene program óvodai moduljának hatása a fonológiai feldolgozás műveleteire. In: Bóna Judit, Krepsz Valéria (szerk.) Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig. Eötvös Kiadó, Budapest, 67-82.
Tar Éva, Szűcs Antal Mór (2019). A zenei fejlesztés és zeneterápia szerepe a beszédhanghibák tüneteit mutató gyermekek logopédiai ellátásában. In: Novák Géza Máté (szerk.) Részvétel és együttműködés a művészetpedagógiában: fókuszban a dráma- és színházpedagógia (konferenciakötet). ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, 251-253.
Szűcs Antal Mór (2019). Fonológiai tudatosság fejlesztése a Mesezene élménypedagógiai módszerével. In: Bóna Judit, Horváth Viktória (szerk.) Az anyanyelv-elsajátítás folyamata hároméves kor után (konferenciakötet). Eötvös Kiadó, Budapest, 307-323.
Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2018). A kreativitás fejlesztésének lehetőségei a Mesezene program rendszerén belül. In: Bodnár Gábor (szerk.) A művészet és a tudomány megújuló világképe a 21. század művészetpedagógiájában (konferenciakötet). ELTE Bölcsészettudományi Kar, Budapest, 118-119.
Szűcs Antal Mór, Stánicz Nikolett, Sánta Kristóf (2018). Akadálymentesített zeneoktatás. In: Bodnár Gábor (szerk.) A művészet és a tudomány megújuló világképe a 21. század művészetpedagógiájában (konferenciakötet). ELTE Bölcsészettudományi Kar, Budapest, 116-117.
Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2017). A Mesezene módszer bemutatása. In: Kárpáti Andrea (szerk.) A világ új képe a művészetben és a tudományban (konferenciakötet). ELTE Természettudományi Kar, Budapest, 161-162.
Szűcs Antal Mór (2017). Akadálymentesített gitároktatás. Fejlesztő Pedagógia, 28(1-2), 90-93.
Szűcs Antal Mór (2015). Mesezene II. A kisgyermek, 9(42), 4-6.
Szűcs Antal Mór (2015). Mesezene I. A kisgyermek, 9(41), 3-4.
Kottmayerné Bálint Enikő, Szűcs Antal Mór (2015). Mesezenével az élményszintű olvasástanításért II. Tanító, 53(9), 11-13.
Kottmayerné Bálint Enikó, Szűcs Antal Mór (2015). Mesezenével az élményszintű olvasástanításért I. Tanító, 53(8), 13-15.
Szűcs Antal Mór, Sánta Kristóf (2014). A Kollektív módszer, egy 21. századi terápiás szemléletű zeneoktatási program elméletben és gyakorlatban. Fejlesztő Pedagógia, 25(5-6), 28-45.
Ványi Ágnes, Sándor Krisztina, Szűcs Antal Mór (2014). Óvodai Mesezene program: hangulatmesék. Fejlesztő Pedagógia, 25(2), 48-64.
Ványi Ágnes, Sándor Krisztina, Szűcs Antal Mór (2014). Hangulatmesék – regény ovisoknak iskolához. Kollektív Kommunikációs Stúdió, Budaörs
Ványi Ágnes, Szűcs Antal Mór (2012). Hangfestő Mesék. Herman Ottó Általános Iskola és Budaörsi Logopédiai Intézet, Budaörs
Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2011). Mesefolyam és zenezörej módszer alkalmazásának hatásvizsgálata. Fejlesztő Pedagógia, 22(5-6), 4-18.
Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2011). Mesefolyam és zenezörej integrálása a Meixner-módszerbe. Fejlesztő Pedagógia, 22(4), 4-18.
Zenekari tagságok:
Vágtázó Halottkémek: 2017 - jelenleg
VAD: 2022 - jelenleg
Afronauta zenekar: 2024 - jelenleg
Oktatói tevékenység, vendégtanári állások, főbb mesterkurzusok:
Eötvös Loránd Tudományegyetem: 2016 - jelenleg; egyetemi docens
Apor Vilmos Katolikus Főiskola: 2023 - 2025; egyetemi adjunktus
Pécsi Tudományegyetem: 2023 - jelenleg, óraadó oktató
Szervezeti tagságok:
Mesezene Egyesület: alapító, elnök
Kollektív Alternatív Zeneműhely Egyesület: alapító alelnök, művészeti vezető
BeszÉLJ! Egyesület: alapító tag
Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége: tag
Honlap: www.facebook.com/drszucsantalmor
Kapcsolat: szucsantalmor@gmail.com

