Kovács Andrea
Születési idő, hely: 1968, Nyíregyháza
Tudományos fokozat: DLA (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2002), habilitáció (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2009)
Egyetemi beosztás: tudományos főmunkatárs
Tanulmányok:
1986–1989: Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Zeneiskolai Tanárképző Intézet Debreceni Tagozat, zeneiskolai zeneelmélet, szolfézs és általános iskolai énektanár
1989–1993: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, iskolai ének-zenetanár, zeneelmélet tanár
1993–1998: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, egyházzenész
1998–2001: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, egyházzenei doktoriskola
Ösztöndíjak:
2003: Kodály Zoltán Zenei Alkotói Ösztöndíj
2005: Nemzeti Kulturális Alap, Alkotói támogatás
2010–2013: Magyar Tudományos Akadémia, Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
2014: Nemzeti Kulturális Alap, Alkotói támogatás
2018: Nemzeti Kulturális Alap, Alkotói támogatás
2021: Nemzeti Kulturális Alap, Alkotói támogatás
2022: Nemzeti Kulturális Alap, Alkotói támogatás
Oktatói tevékenység:
1989–1990: Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskola, Debrecen, zeneelmélet, szolfézs, zeneirodalom
1991–1992: Bessenyei György Tanárképző Főiskola, Nyíregyháza, zeneelmélet, szolfézs
1996–1997: Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Debreceni Konzervatórium, gregorián
1996–1997: Svetits Katolikus Gimnázium, Debrecen, ének
1997–2002: Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Gödöllő, ének
2005–2008: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzene Tanszék, óraadó oktató, egyházzene irodalom, himnológia, gregorián
PhD és DLA témavezetés, doktori szigorlatoztatás és opponensi vélemény
Tagságok:
2000- : International Musicological Society Cantus Planus Study Group
2005–2008: Magyar Egyházzenei Társaság titkára
2016- : Magyar Tudományos Akadémia Köztestülete tagja
Részvétel kutatócsoportok munkájában:
2003–2006: Magyar Tudományos Akadémia-Támogatott Kutatóhelyek Irodája–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Egyházzenei Kutatócsoport, tudományos munkatárs
2007–2009: Magyar Tudományos Akadémia Zenetudományi Intézet, tudományos munkatárs
2009–2015: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Egyházzenei Kutatócsoport, tudományos munkatárs és „Ad Fontes”, OTKA 71653
2013–2015: Magyar Tudományos Akadémia Zenetudományi Intézet, tudományos munkatárs, „Gradualia”, OTKA 81763
2015–: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Egyházzenei Kutatócsoport, tudományos főmunkatárs
További tudományos tevékenység:
2005: „A keresztyéni gyülekezetben való isteni dicséretek. Népénektáraink tegnap és ma” tudományos konferencia szervezése, MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Magyar Egyházzenei Társaság, Budapest
2007: VIII. Magyar Egyházzenei Kongresszus szervezése, Magyar Egyházzenei Társaság, Kaposvár
2008: „Az éneklőszék” tudományos konferencia szervezése, Magyar Egyházzenei Társaság, Marosvásárhely
2008: „Pope Benedict XVI and the Sacred Liturgy” tudományos konferencia szervezése Dobszay Lászlóval, St Augustine Liturgical Atelier, Budapest
Hazai és nemzetközi konferencián tartott előadások:
Hazai konferenciák
„A halotti mise énekei a középkori Spanyolországban”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Tudományos ülésszak Rajeczky Benjamin születésének 100. évfordulóján, Budapest, 2001. április 17–18.
„Veni Creator Spiritus karácsonykor? A többszólamú miseordináriumok helye az egyházi esztendőben”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Ünnepi ülésszak X. Pius pápa „Tra le solicitudini” kezdetű egyházzenei Motu propriója megjelenésének 100. évfordulóján, Budapest, 2003. december 8–10.
„A katolikus énekeskönyvek szerkezete, éneksorrendje”, MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, „A keresztyéni gyülekezetben való isteni dicséretek.” Népénektáraink tegnap és ma, Budapest, 2005. december 8–10.
„Szent Imre alakja a magyar zenetörténetben”, Székesfehérvári Egyházmegye, Szent Imre változó alakja a történelemben, Székesfehérvár, 2007. március 24.
„Szent Erzsébet középkori liturgikus énekei Magyarországon”, ELTE-BTK, Árpád-házi Szent Erzsébet kultusza a 13–16. században, Budapest, 2007. május 24.
„Szent László tisztelete a középkori magyar zenetörténetben”, Győri Egyházmegyei Kincstár és Könyvtár, Xantus János Múzeum, Szent László Társulat, „Vállal magasb mindeneknél.” Tudományos konferencia és ünnepség-sorozat a Szent László-herma Váradról Győrbe kerülésének 400. évfordulóján, Győr, 2007. június 25–27.
„A Pray-kódex mint liturgia- és zenetörténeti forrás”, Boldva Községi Önkormányzat–Református Egyházközség, 800 éves a Halotti Beszéd és Könyörgés, Boldva, 2007. szeptember 15.
„Gregorián ének Magyarországon a reneszánsz korában: a Bakócz-graduale dallamai”, Ars Sacra Alapítvány, Szakrális művészetek hete. Az esztergomi Bakócz-graduale, Esztergom, 2008. szeptember 21.
„Szent Márton liturgikus énekei a középkori Magyarországon”, Szombathelyi Képtár, A Szent Márton-kutatás legújabb eredményei, Szombathely, 2009. február 19.
„A Csíksomlyói Cantionale”, Magyarok Nagyasszonya Ferences Rendtartomány, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola, 800 éves a ferences rend. Tudományos konferencia a rend lelkiségéről, történeti hivatásáról és kulturális-művészeti szerepéről, Budapest–Piliscsaba, 2009. október 14–15.
„…secundum chorum almae ecclesiae Quinqueecclesiensis”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem–MTA-TKI Egyházzenei Kutatócsoport, Hagyomány és megújulás a liturgiában és zenéjében. Szimpózium a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzene Tanszéke újraindításának 20. évfordulóján, Budapest, 2010. szeptember 8–10.
„Egy középkori kódex kalandos sorsa”, Magyar Radiológusok Társasága, 19. Szent Agáta Mammológus Nap, Budapest, 2013. február 2.
„Gaude felix Hungaria?”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, „pulchritudo est splendor veritatis” Konferencia Dobszay László születésnapjára, Budapest, 2013. február 2.
„Anna a buliban – Szent Anna az Isztambuliban”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Konferencia Szendrei Janka 75. születésnapjára, Budapest, 2013. november 16.
„Szekvenciák a középkori Magyarországon. Kutatástörténet és mai helyzetkép”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, „pulchritudo est splendor veritatis” Dobszay Lászlóra emlékezünk születésnapjának előestéjén, Budapest, 2014. február 1.
„Prosa vera, quae canitur in Festo Sancti Stephani Regis”, MTA BTK Zenetudományi Intézet, Zenetudományi konferencia Rajeczky Benjamin halálának 25. évfordulójára, Budapest, 2014. november 13.
„A szekvenciadallamok kritikai összkiadásának tanulságai”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, A magyar tudomány ünnepe 2015, Budapest, 2015. november 17.
„A Bakócz graduále rítusa és megrendelője. Kérdések és lehetséges válaszok”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, „pulchritudo est splendor veritatis” Emlékkonferencia Dobszay László születésének 82. évfordulója alkalmából, Budapest, 2017. február 4.
„Vergente mundi vespere. Egy ismeretlen Szent László-himnusz a Szepességben és Svájcban”, Győr Megyei Jogú Város, Győri Püspökség, „Lászlóban lett kereszténnyé és szentté…” Tudományos konferencia a Szent László-év alkalmából, Győr, 2017. június 26.
„Obtulerunt discipuli Domino. A magyarországi Alleluja-sorozatok és külföldi párhuzamaik, avagy a középkori magyar liturgia Géza-kori elemei?”, ELTE-BTK Vallástudományi Központ, Tájak, korok, hagyományok. A Liturgiatörténeti Kutatócsoport kutatási beszámolója 2013–2017, Budapest, 2018. február 9.
„Egy titokzatos Mátyás-kori kézirat: a Futaki-graduale”, MTA Nyelv- és Irodalomtudományok Osztálya Klasszika-filológiai Bizottsága Közép- és Neolatin Munkabizottsága, Magyar Nemzeti Levéltár Országos Levéltára, Középkori Esték és V. Középkoros Könyvbörze, Budapest, 2018. december 18.
„…suum officium more suo celebrabant. Liturgikus reform Észak-Európában a 11. században”, Józsa Judit Művészeti Alapítvány, Kortárs Női Reflexiók Fóruma, Magyar női szentek és boldog emlékűek, Budapest, 2023. szeptember 19.
„Magyarországi kódexek Isztambulban”, Yunus Emre Török Kulturális Intézet, Török kávéházi estek, Budapest, 2024. január 31.
„Mit? Miért? Hogyan?”, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Magyarországi egyházzene a középkortól napjainkig. A Zeneakadémia Egyházzenei Kutatócsoportja ma, Budapest, 2024. február 2.
Nemzetközi konferenciák
„The Sanctorale of the Officium Strigoniense”, International Musicological Society Cantus Planus Study Group, 12th Meeting of the Study Group ’Cantus Planus’, Lillafüred, 2004. augusztus 23–28.
„Reports on Research and Publications: CAO-ECE”, International Musicological Society Cantus Planus Study Group, 13th Meeting of the Study Group ’Cantus Planus’, Niederaltaich, 2006. augusztus 29–szeptember 4.
„From the Facsimile to the Final Record: How a CAO-ECE Page is Created”, International Musicological Society Cantus Planus Study Group, Antiphonaria. Workshop, Regensburg, 2006. szeptember 28–október 1.
„La musica sacra d’Ungheria nel secolo del re Mattia”, ELTE, Matthias Rex (1458–1490). Magyarország a reneszánsz hajnalán. Hungary at the Dawn of the Renaissance, Budapest, 2008. május 20–25.
„Un ufficio sconosciuto di San Gerardo di Csanád”, International Musicological Society Cantus Planus Study Group, Fifteenth Meeting of the IMS Study Group ’Cantus Planus’, Dobogókő, 2009. augusztus 23–29.
„Pauline Fragments in Zagreb”, MTA BTK Zenetudományi Intézet, Liturgy and Music in the History of the Pauline Order. International Musicological Conference, Budapest, 2013. november 25–27.
„Húsvéttól Alexandriai Katalinig. Egy szekvencia metamorfózisa”, MTA BTK Zenetudományi Intézet, A gregorián kutató Dobszay. Nemzetközi tudományos emlékkonferencia, Budapest, 2015. január 31.
Publikációk:
Könyvek
Gilányi Gabriella, Kovács Andrea, Corpus Antiphonalium Officii–Ecclesiarum Centralis Europae IV/A Aquileia (Temporale) (Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, 2003).
Dobszay László, Kovács Andrea, Corpus Antiphonalium Officii–Ecclesiarum Centralis Europae V/A Esztergom/Strigonium (Temporale) (Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, 2004).
Corpus Antiphonalium Officii–Ecclesiarum Centralis Europae V/B Esztergom/Strigonium (Sanctorale) (Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, 2006).
A halotti mise története a 17. századig. Tomás Luis da Victoria: Officium Defunctorum (Budapest: MTA TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2006). [Egyházzene-doktori disszertációk I.]
Corpus Antiphonalium Officii–Ecclesiarum Centralis Europae VI/A Kalocsa-Zagreb (Temporale) (Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, 2008).
Corpus Antiphonalium Officii–Ecclesiarum Centralis Europae VI/B Kalocsa-Zagreb (Sanctorale) (Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, 2008).
Corpus Antiphonalium Officii–Ecclesiarum Centralis Europae VII/A Transylvania–Várad (Temporale) (Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport 2010).
Corpus Antiphonalium Officii–Ecclesiarum Centralis Europae VII/B Transylvania–Várad (Sanctorale) (Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport 2010).
A középkori liturgikus költészet magyarországi emlékei. Szekvenciák. Kritikai dallamkiadás (Budapest: Argumentum, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2017). [Musica Sacra Hungarica 1.]
Monuments of medieval liturgical poetry in Hungary. Sequences. Critical edition of melodies (Budapest: Argumentum, Liszt Ferenc Academy of Music Church Music Research Group, 2017). [Musica Sacra Hungarica 1.]
Szekvenciák a középkori Magyarországon. Repertoár, tradíciók, dallamok (Budapest: Argumentum, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2017). [Musica Sacra Hungarica 2.]
Graduale Francisci de Futhak 1463. 1. Monográfia. 2. Átírás. Facsimile-CD (İstanbul, Budapest: Topkapı Sarayı Müzesi, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2019). [Musica Sacra Hungarica 4/1–2.]
Ferenc Futaki’s gradual 1463. 1 Monograph. 2 Transcription. Facsimile-CD (İstanbul, Budapest: Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı, Liszt Ferenc Academy of Music Church Music Research Group, 2021). [Musica Sacra Hungarica 4/1–2.]
A középkori liturgikus költészet magyarországi emlékei. Alleluiák. Kritikai dallamkiadás (Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2022). [Musica Sacra Hungarica 5.]
Szerkesztett kötetek
Dobszay László válogatott írásai I–II. (Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2010).
„A keresztyényi gyülekezetben való isteni dicséretek.” Népénektáraink tegnap és ma. Az „Éneklő Egyház” megjelenésének 20. évfordulóján tartott tudományos ülésszak és emlékülés előadásai. Budapest, 2005. december 8–10. (Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2011).
Hagyomány és megújulás a liturgiában és zenéjében. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzene Tanszéke újraindításának 20. évfordulóján tartott szimpózium előadásai (Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2012).
Kovács Andrea, Medgyesy S. Norbert (szerk.), Énekek Szent László király tiszteletére. Cantiones de Sancto Ladislao rege (Budapest: Magyar Napló, Írott Szó Alapítvány, 2012).
Kovács Andrea, Medgyesy S. Norbert (szerk.), Énekek Szent István király tiszteletére. Cantiones de Sancto Stephano rege (Budapest: Magyar Napló, Írott Szó Alapítvány, 2014).
Kovács Andrea, Medgyesy S. Norbert, Rétfalvi Balázs (szerk.), Énekek Szent Márton püspök tiszteletére. Cantiones de Sancto Martino episcopo (Budapest, Szombathely: Magyar Napló, Írott Szó Alapítvány, Keresztény Értelmiségiek Szövetsége Szombathelyi Csoport, 2017).
Tanulmányok
„A halotti mise forrásai, tételei és szövegei”, Magyar Egyházzene X/1 (2002/2003), 41–54.
„Tomás Luis da Victoria és a római Collegium Germanico-Hungaricum”, Magyar Egyházzene X/2–3 (2002/2003), 145–152.
„Az officium defunctorum eredete és szövegei”, Magyar Egyházzene X/4 (2002/2003), 353–378.
„A halotti mise énekei a középkori Spanyolországban”, In: Dobszay László, Papp Ágnes (szerk.), Socia exsultatione. A Rajeczky Benjamin születésének 100. évfordulóján tartott tudományos ülésszak előadásai (Budapest: MTA–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Intézet, 2003), 69–95.
„A pápai udvar nagyheti többszólamú zenéje”, Magyar Egyházzene XI/2–3 (2003/2004), 205–212.
„Hangszerhasználat a XV–XVI. századi egyházzenében”, Magyar Egyházzene XI/4 (2003/2004), 381–396.
„Tomás Luis de Victoria passiói”, Magyar egyházzene XIII/1–2 (2005/2006), 25–33.
„Palestrina miséinek tempója”, Magyar Egyházzene XIII/4 (2005/2006), 429–440.
„A többszólamú mise-ordináriumok helye az egyházi esztendőben”, In: Dobszay Ágnes (szerk.), „Inter sollicitudines”. Tudományos ülésszak X. Pius pápa egyházzenei motu propriójának 100 éves évfordulóján. Budapest, 2003. december (Budapest: MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2006), 263–282.
„Szent Erzsébet középkori liturgikus énekei Magyarországon”, Magyar Egyházzene XIV/4 (2006/2007), 393–410.
„Szent Imre alakja a magyar zenetörténetben”, In: Kerny Terézia (szerk.), Szent Imre 1000 éve. Tanulmányok Szent Imre tiszteletére, születésének ezredik évfordulója alkalmából (Székesfehérvár: k.n., 2007), 50–65.
„Illés próféta kultusza a középkori Magyarországon”, Magyar Egyházzene XV/4 (2007/2008), 403–420.
„Szent László tisztelete a középkori magyar zenetörténetben”, In: Medgyesy-Schmikli Norbert, Székely Zoltán (szerk.), Arrabona Múzeumi Közlemények 46/1 (Győr: Győr-Moson-Sopron Megyei Múzeumok Igazgatósága, 2008), 169–192.
„III/4. Isztambuli antifonálé, III/5. Pálos misekönyv, III/6. Premontrei apácák kancionáléja”, In: Zsámbéky Monika (szerk.), Szent Márton kultuszának közép-európai emlékei. Kiállítás a Szombathelyi Képtárban 2008. november 6. – 2009. február 22. (Szombathely: Szombathelyi Képtár, 2008), 29–31.
„A Pray-kódex magyar szentek ünnepeire írt orációi és azok utóélete”, Magyar Egyházzene XVI/2 (2008/2009), 155–170.
„Középkori hangjelzett töredékek Zágrábban”, Magyar Egyházzene XVI/2 (2008/2009), 271–276.
„A középkori magyar sequentionale”, In: Kerny Terézia, Tüskés Anna (szerk.), Omnis creatura significans. Tanulmányok Prokopp Mária 70. születésnapjára. Essays in honour of Mária Prokopp (Budapest: Centrart Egyesület, 2009), 359–367.
„Szent Márton liturgikus énekei a középkori Magyarországon”, In: Zsámbéky Monika (szerk.), A Szent Márton-kutatás legújabb eredményei [Szombathely: Szombathelyi Képtár, 2009), 30–63.
„Szent Erzsébet középkori liturgikus énekei Magyarországon”, In: Falvay Dávid (szerk.), Árpád-házi Szent Erzsébet kultusza a 13–16. században (Budapest: Magyarok Nagyasszonya Ferences Rendtartomány, 2009), 221–248. [Studia Franciscana Hungarica Magyar Ferences Tanulmányok 2.]
„A nagyszombati próféciákról”, Magyar Egyházzene XVII/4 (2009/2010), 401–404.
„Egy ismeretlen Szent Gellért-offícium”, Magyar Könyvszemle 126/1 (2010), 1–23.
„Miserere mei Deus”, Magyar Egyházzene XVIII/2 (2010/2011), 165–168.
„Zsigmond király magyarországi kultuszáról”, Magyar Egyházzene XVIII/4 (2010/2011), 357–362.
„Szent Ágota zsolozsmája és miséje”, In: Medgyesy S. Norbert (szerk.), Ecclesia Agathæ. A 250 esztendős perenyei templom tanulmánykötete és népének-hanglemezei (Budapest: Magyar Napló, 2011), 41–126.
„A katolikus énekeskönyvek szerkezete, éneksorrendje”, In: Kovács Andrea (szerk.), „A keresztyéni gyülekezetben való isteni dicséretek.” Népénektáraink tegnap és ma. Az „Éneklő Egyház” megjelenésének 20. évfordulóján tartott tudományos ülésszak és emlékülés előadásai (Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2011), 217–240.
„A Csatári Biblia hangjelzett tételei”, Magyar Egyházzene XIX/1 (2011/2012), 39–46.
„A segervári psalterium”, In: Kiss Gábor (szerk.), Zenetudományi Dolgozatok 2011. (Budapest: MTA-BTK Zenetudományi Intézet, 2012), 97–108.
„Missa in honorem Sancti Ladislai regis. Ad processionem. Szent László király miséje. Körmenet. Szent László király verses zsolozsmája. Népvesperás Szent László király tiszteletére”, In: Kovács Andrea, Medgyesy S. Norbert (szerk.), Énekek Szent László király tiszteletére. Cantiones de Sancto Ladislao rege (Budapest: Magyar Napló, Írott Szó Alapítvány, 2012), 55–135.
„…secundum chorum almae ecclesiae Quinqueecclesiensis”, In: Kovács Andrea (szerk.), Hagyomány és megújulás a liturgiában és zenéjében. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzene Tanszéke újraindításának 20. évfordulóján tartott szimpózium előadásai (Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, 2012), 267–302.
„Gaude felix Hungaria? Szent Ilona/Heléna magyarországi kultuszáról”, Magyar Egyházzene XX/3 (2012/2013), 267–288.
„Tomás Luis da Victoria Officium defunctoruma és a halotti mise műfaji hagyománya”, In: Bozó Péter (szerk.), Tér, idő, hagyomány. Szemelvények a Liszt Ferenc Zeneakadémia Doktori Iskolájában megvédett disszertációkból (Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2013), 41–73.
„The Officium defunctorum of Tomás Luis da Victoria and the Tradition of Masses for the Dead”, In: Péter Bozó (ed.), Space, time, tradition. Studies undertaken at the Doctoral School of the Budapest Liszt Academy (Budapest: Rózsavölgyi & Co., 2013), 41–71.
„Un Ufficio sconosciuto di san Gerardo di Csanád”, In: Barbara Haggh-Huglo, Debra Lacoste (ed.), Papers Read at the 15th Meeting of the IMS Study Group Cantus Planus Dobogókő/Hungary, 2009. Aug. 23–29. (Lions Bay, BC, Canada: The Institute of Mediaeval Music, 2013), 667–690.
„A Csíksomlyói Cantionale”, In: Medgyesy S. Norbert, Ötvös István, Őze Sándor (szerk.), Nyolcszáz esztendős a ferences rend. Tanulmányok a rend lelkiségéről, történeti hivatásáról és kulturális-művészeti szerepéről (Budapest: Írott Szó Alapítvány, Magyar Napló, 2013), 547–574. [Művelődéstörténeti műhely. Rendtörténeti konferenciák 8/1–2.]
„Szekvenciák a középkori Magyarországon I. Tételkészlet és rítusterületek”, Magyar Egyházzene XXI/3 (2013/2014), 259–276.
„Szekvenciák a középkori Magyarországon II. Liturgikus alkalmazás”, Magyar Egyházzene XXI/4 (2013/2014), 359–376.
„A középkori magyarországi Szent Anna-kultusz”, In: Kiss Gábor (szerk.), Zenetudományi Dolgozatok 1978–2012. 35 éves jubileumi kötet (Budapest: MTA-BTK Zenetudományi Intézet, 2014), 33–44.
„Mise és zsolozsma Szent István király tiszteletére”, In: Kovács Andrea, Medgyesy S. Norbert (szerk.), Énekek Szent István király tiszteletére. Cantiones de Sancto Stephano rege (Budapest: Magyar Napló, Írott Szó Alapítvány, 2014), 41–155.
„Szekvenciák a középkori Magyarországon III. Kontrafaktumok 1”, Magyar Egyházzene XXII/3 (2014/2015), 227–242.
„Szekvenciák a középkori Magyarországon IV. Kontrafaktumok 2”, Magyar Egyházzene XXII/4 (2014/2015), 361–378.
„Pozsonyi-e az ’I’ kódex?” Magyar Könyvszemle 131/3 (2015), 305–311.
„From Easter to St Catherine of Alexandria. The Metamorphosis of a Sequence”, Studia Musicologica 56/2–3 (2015), 189–199.
„Augustine præsulum flos. Ágoston, Péter és Keresztelő János szekvenciái a középkori magyar forrásokban”, In: Balogh P. Piusz O.Præm. (szerk.), Festum agent tibi. Köszöntő írások Ullmann Péter Ágoston O.Præm. 75. születésnapjára ([Gödöllő]: Gödöllői Premontrei Perjelség, 2015), 51–65.
„Grande carmen istud est, quo nihil potentius! Ismert szekvenciák újabb dallamai magyarországi forrásokban”, In: Dobszay Ágnes, Domokos Zsuzsanna, Péteri Lóránt, Vikárius László (szerk.), Szekvenciáktól szimfóniákig. Tanulmányok Liszt, Bartók és Ligeti 140 éves Zeneakadémiájának tiszteletére (Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2015), 9–38.
„Szekvenciák a középkori Magyarországon V. Kontrafaktumok 3”, Magyar Egyházzene XXIII/3 (2015/2016), 285–298.
„Szekvenciák a középkori Magyarországon VI. Kontrafaktumok 4”, Magyar Egyházzene XXIII/4 (2015/2016), 375–392.
„Graduale Strigoniense? Rítusidegen elemek a Bakócz-graduáléban”, Magyar Zene 55/2 (2017. május), 121–139.
„Mise és zsolozsma Szent Márton tiszteletére”, In: Kovács Andrea, Medgyesy S. Norbert, Rétfalvi Balázs (szerk.), Énekek Szent Márton püspök tiszteletére. Cantiones de Sancto Martino episcopo (Budapest, Szombathely: Magyar Napló, Írott Szó Alapítvány, Keresztény Értelmiségiek Szövetsége Szombathelyi Csoport, 2017), 19–80.
„A középkori magyar liturgia Géza kori elemei?”, Magyar Zene 56/1 (2018. február), 25–46.
„Vergente mundi vespere. Egy ismeretlen Szent László-himnusz a Szepességben és Sittenben”, Magyar Könyvszemle 134/2 (2018), 125–135.
„De Ierusalem exeunt reliquiae. Egy körmeneti antifóna szövegváltozatai”, Magyar Zene 57/1 (2019. február), 94–100.
„Az esztergomi missale notatum és a pozsonyi misekönyvek”, In: Hende Fanni, Kisdi Klára, Korondi Ágnes (szerk.), „Mestereknek gyengyének.” Ünnepi kötet Madas Edit hetvenedik születésnapjára (Budapest: Országos Széchényi Könyvtár, Szent István Társulat, 2020), 403–414.
„Missale notatum Strigoniense – Szintézis vagy reform?”, In: Balogh Péter Piusz O.Praem, Réger Ádám (szerk.), Insigni die sollemnitatis. Írások Ullmann Péter Ágoston O.Praem. 80. születésnapjára (Gödöllő: Gödöllői Premontrei Apátság, 2020), 79–92.
Recenziók
Tóth Péter (szerk.), Szent Demeter Magyarország elfeledett védőszentje (Budapest: Balassi Kiadó, 2007). Magyar Egyházzene XV/4 (2007/2008), 435–436.
Amantius Akimjak, Rastislav Adamko, Janka Bednáriková (eds.), Spišský Graduál Juraja z Kežmarku z roku 1426. Graduale Scepusiense Georgii de Kesmark anni 1426 (Ružomberok: Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku Ústav hudobného umenia, vedy a sakrálnej hudby, 2006). Magyar Egyházzene XVI/2 (2008/2009), 235–242.
Amantius Akimjak, Rastislav Adamko, Janka Bednáriková (eds.), Spišský Graduál Juraja z Kežmarku z roku 1426. Graduale Scepusiense Georgii de Kesmark anni 1426 (Ružomberok: Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku Ústav hudobného umenia, vedy a sakrálnej hudby, 2006). Plainsong & Medieval Music 19/2 (October 2010), 218–222.
Kiadványok
Tomás Luis de Victoria: Motetták (Budapest: MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2004). [Egyházzenei füzetek III/14. III. sorozat: Egyházi kórusművek]
Kamp Salamon, Kovács Andrea (szerk.), Romantikus egyházi kórusművek. Liszt Ferenc és Max Reger (Budapest: MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2005). [Egyházzenei füzetek III/18. III. sorozat: Egyházi kórusművek]
Giovanni Pierluigi da Palestrina: Húsz motetta (Budapest: MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2005). [Egyházzenei füzetek III/19. III. sorozat: Egyházi kórusművek]
Nagyheti motetták és passió-turbák – Motets and Passions for the Holy Week (Budapest: MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2008). [Egyházzenei füzetek III/16. III. sorozat: Egyházi kórusművek]
Francisco Guerrero: Harminchárom motetta – 33 Motets (Budapest: MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2008). [Egyházzenei füzetek III/22. III. sorozat: Egyházi kórusművek]
Romantikus egyházi kórusművek. Anton Bruckner (Budapest: MTA-TKI–Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2009). [Egyházzenei füzetek III/23. III. sorozat: Egyházi kórusművek]
Cristóbal de Morales: Motetták és misék (Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Kutatócsoport, Magyar Egyházzenei Társaság, 2012). [Egyházzenei füzetek III/27. III. sorozat: Egyházi kórusművek]
Felvételek:
2007: Fél évezred énekei Szent Imre hercegről. Lipták Péter Zenekara, Elvinus Énekegyüttes. (Székesfehérvári Egyházmegyei Hivatal)
Teljes publikációs lista:
m2.mtmt.hu
Egyéb tevékenység:
1993–1997: Kodály Kórus, Debrecen, szólamvezető
Kapcsolat:
kovacsandilfze[kukac]gmail.com