
Oktatott tárgyak:
Mentális felkészítés előadóművészeknek (Gyakorlásmódszertan), 20. századi előadóművészet-történet, Bartók, A tehetség felismerése és fejlesztésének lehetőségei, Interakcióelemzés a zeneoktatásban, Zenei nevelés az Európai Unióban
Tanulmányok:
Végzettség:
- Habilitáció (zenetudomány), Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (2022).
– PhD (zenetudomány), Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (2013)
– Pszichológusi diploma (MA), Eötvös Loránd Tudományegyetem (2006)
– Elméleti nyelvészi diploma (MA), Szegedi Tudományegyetem (2007)
– Muzikológus, -tanári diploma (MA), Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (2004)
– Média-kommunikáció szakirányi oklevél, Mathias Corvinus Collegium (2005)
Zenei tanulmányok és aktív részvétel zenei mesterkurzusokon:
Zongora- és kamarazene-tanulmányok Gulyás Mártával, és Szűcs Loránttal (Zeneakadémia), valamint Holics Lászlóval és Rév Líviával (Párizs).
Aktív részvétel mesterkurzusokon: Erik T. Tawaststjerna (zongora, 1995), Jacques van Oortmerssen (orgona, 1999), Malcolm Bilson (fortepiano, 2003, 2004), Spányi Miklós (fortepiano, 2003, 2008), Jacques Ogg (fortepiano, 2004), Jaap Schröder (kamarazene, 2004), Rados Ferenc (zongora, kamarazene, 2005, 2006), Alexei Lubimov (fortepiano, 2006), Vilmányi Alexandra (csembaló, 2009).
Oktatói és kutatói tevékenység:
Egyetemi oktatás és kutatás:
2010-től: egyetemi adjunktus, majd tudományos munkatárs, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
2007–2020: egyetemi tanársegéd, majd adjunktus, Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
2023: vendégprofesszor, Jeruzsálemi Zeneakadémia (Jerusalem Academy of Music and Dance)
2020-tól: rendszeres vendégelőadó, Centro Superior de Música Katarina Gurska (Katarina Gurska Zeneakadémia), Madrid
2018–2023: meghívott vendégoktató, Partiumi Keresztény Egyetem Bölcsészettudományi és Művészeti Kar (Zene szak, ill. Magánének szak), Nagyvárad
2017: Visiting Fellow (meghívott vendégkutató), Faculty of Music, University of Cambridge
2017: Visiting Scholar (meghívott vendégtagság), Downing College, University of Cambridge
2014: Visiting Fellow (vendégkutató), Research Centre for Musical Performance as Creative Practice, University of Cambridge
2006/2007., 2009/2010. tanév: Junior Research Fellow, Jyväskyläi Egyetem Zenei Kar (Finnország)
2005/2006. tanév: felkért óraadó, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
Oktatott tárgyak 2005-től:
Alap- és mesterképzés: Kamarazene (SZTE); Zeneelmélet (SZTE); 20. századi előadóművészet-történet (SZTE); Historikus források (SZTE).
Mesterképzés: Analízis / Formatan és analízis* (SZTE); Gyakorlásmódszertan / Gyakorlásmódszertan és zenei képzeletfejlesztés (LFZE, SZTE); Zenepszichológia (LFZE, SZTE); Zenepszichológia és gyakorlásmódszertan (LFZE, SZTE); Az előadóművészet pszichológiája / Előadóművészet a zenepszichológia szemszögéből (LFZE, SZTE); Személyiség és fejlődés / Személyiség- és képességfejlesztés (LFZE, SZTE); Zenepedagógiai képességfejlesztés / Pedagógiai képességfejlesztés (LFZE, SZTE); Szuggesztív kommunikáció (LFZE); Pedagógiai kommunikáció / Tanári kommunikáció (LFZE, SZTE); Pedagógia–pszichológia* (LFZE); Bevezetés a pszichológiába – Önismeret, életvezetés (LFZE); Személyiség- és fejlődéslélektani gyakorlat (LFZE); Zeneszerzési gyakorlatok (SZTE); Tanítást kísérő szeminárium (SZTE); Tapasztalatok az iskola világából (LFZE); Szakmai önismeret és önreflexió a pedagógiai gyakorlatban (LFZE); A hatékony nevelés-oktatás feltételei (SZTE); Anyanyelvi ismeretek (LFZE); Zenetörténet – népzene (SZTE); Kokas-pedagógia (SZTE).
Doktori képzés: 20. századi előadóművészet-történet* (LFZE, PTE); Gyakorlásmódszertan: mentális felkészítés zenészeknek* (LFZE), Bartók* (LFZE); Módosult tudatállapotok és zene* (ELTE PPK – LFZE).
Zenei mentor- és gyakorlatvezető tanár szakirányú továbbképzés (LFZE): A tehetség felismerése és fejlesztésének lehetőségei; Tanulási folyamatok tervezése, szervezése és értékelése; Interakcióelemzés a zeneoktatásban; Zenei nevelés az Európai Unióban; A zenei mentor módszertani eszköztára.
Magyarázat: A tárgyakat a legtöbb félévig oktatott tárgyaktól a legkevesebbig tüntettük fel; * = angol nyelven is.
Oktatás szakképzésekben és doktori iskolákban:
2020-tól: Istituto Katarina Gurska / Katarina Gurska Institute for Artistic Research, Madrid: Spanyolország első (2019-ben indult) előadóművészeti doktori (DLA-) iskolájának meghívott vendégoktatója
2018-tól: a Milestone Institute (Budapest) mentora és oktatója
2017-től: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem doktori iskolájának oktatója
2014-től: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem által indított, újonnan akkreditált mentortanár-képzés (zenei mentor- és gyakorlatvezető tanár pedagógus-szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak) oktatója
2014-től: a Metronom Nonprofit Kft. pedagógus-továbbképzési tanfolyamainak oktatója
2014-től: a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége (MZMSZ) tagintézményei továbbképzéseinek oktatója
tanfolyamainak oktatója
Mesterkurzusok vezetése 2011-től (részletesen ld. a Publikációk, előadások és mesterkurzusok jegyzékében):
Magyarország:
Ifjú Zeneművészek Nemzetközi Nyári Akadémiája, Debrecen
Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar
Miskolci Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti Intézet
Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Zeneművészeti Kar és SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakgimnázium
Richter János Zeneművészeti Szakgimnázium, Győr
Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola, Székesfehérvár
Ward Mária Zeneművészeti Szakgimnázium, Budapest
Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola, Békéscsaba
Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Tóth Aladár Zeneiskola, Budapest
Kalász Művészeti Iskola, Budakalász
Frédéric Chopin Zeneiskola, Gödöllő
Vikár Sándor Zeneiskola, Nyíregyháza
Weiner Leó Alapfokú Művészeti Iskola, Kisvárda
Egressy–Erkel Alapfokú Művészeti Iskola, Miskolc
Teleki Blanka Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Füzesabony
Ádám Jenő Zeneiskola, Szolnok
Egressy Béni Alapfokú Művészeti Iskola, Kiskunmajsa
SZÓ-LA-M Alapfokú Művészeti Iskola, Kiskőrös
Liszt Ferenc Zeneiskola, Kaposvár
Pécsi Zenei Napok
Kaposfest, Kaposvár
Liszt Ferenc Kamarazenekar
MÁV Szimfonikusok
Kiszombori Gitárkurzus
Miszlai Régi Zene Nyári Akadémia
Nagy-Britannia: King’s College London, Guildhall School of Music and Drama, London, Anglia Ruskin University, Cambridge
Olaszország: Conservatorio Santa Cecilia (Zeneakadémia), Róma – 2015-től évente, Conservatorio di Milano, Intrecci Musicali di Frontiera (fesztivál), Gorizia
Spanyolország: Katarina Gurska Zeneakadémia (Istituto Superior Katarina Gurska), Madrid – 2020-tól évente
Franciaország:
Jean-Philippe Rameau Művészeti Iskola (Conservatoire Jean-Philippe Rameau), Párizs
Svájc: Berni Művészeti Egyetem (Hochschule der Künste Bern), Studio Kodály, Genève
Ausztria: Kunstuniversität Graz
Németország: Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar, Hochschule für Musik und Theater München
Hollandia: Utrechti Zeneakadémia (Utrechts Conservatorium)
Finnország: Lauttasaari Zeneiskola (Lauttasaaren musiikkiopisto), Helsinki
Svédország: Piteå-i Zeneművészeti Főiskola (Piteå Musikhögskolan)
Törökország: Isztambuli Egyetem Zeneművészeti Kar
Románia: Brassói Egyetem Zeneművészeti Kar
Horvátország: Zágrábi Zeneakadémia
Szlovénia: Ljubljanai Zeneakadémia (Akademija za glasbo, Ljubljana), Ljubljanai Konzervatórium (Konservatorij za Glasbo in Balet Ljubljana), International Guitar Festival Postojna
Bosznia-Hercegovina: Banja Luka-i Zeneakadémia (Академија умјетности Универзитета у Бањој Луци)
Kazahsztán: Kurmangazy Nemzeti Zeneakadémia, Almati
USA: Collaborative Piano Institute, Bravo Summer Music Academy, Minnesota
Izrael: Jerusalem Academy of Music and Dance, Jeruzsálem, Levinsky College of Education, Tel Aviv, Ron Shulamit Conservatory, Jeruzsálem
Főbb kutatási területek:
Zenetudomány (zenetörténet, előadóművészet-történet és analízis):
– a zeneszerző és zongoraművész Bartók (analízis és előadóművészet-történet) és Dohnányi (előadóművészet-történet)
– a 20. századi előadóművészet-történet empirikus kutatása
Zenepszichológia:
– az előadóművészi figyelmi stratégiái és folyamatai
– a zenei előadásban kifejezett érzelmek érzékelésének fejlődéslélektana
Zenepedagógia:
– hangszeres, énekes és kórus-/zenekari gyakorlásmódszertan (hatékony és kreatív gyakorlási módszerek előadóművészek számára)
– lámpalázcsökkentő, stresszkezelő módszerek előadóművészek számára
– versenyfelkészítési módszertanok előadóművészeknek
A tanári, kutatói és művészi pályára vonatkozó további életrajzi adatok
Témavezetés és konzulensi tevékenység:
2018-tól: 8 DLA- és 1 PhD-hallgató témavezetése a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (a továbbiakban: Zeneakadémia) Doktori Iskolájában (*-gal jelölve a végzett doktoranduszok): Bettermann Jákob (fagottművész), *Bódi Zsófia (énekművész), Dani Imre (zongoraművész), Kondorosi Karolina (hegedűművész), *Mihályi Éva (hegedűművész – 2023-ban doktorált), Vida Mónika (zongoraművész), *Szalai Éva (zongoraművész, 2024-ben doktorált), Sipos Soma (muzikológus), Ránki Fülöp (zongoraművész), Várallyay Kinga (zongoraművész);
2018–2023: 1 doktori (PhD) hallgató társ-témavezetése a Pécsi Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskolájában: Nagy Sándor Imre (gitárművész – 2023-ban doktorált)
2017-től: ÚNKP-témavezetések a Szegedi Tudományegyetemen és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen
2017-től: OTDK-témavezetések (országos I. helyezéssel is)
2014–2017: 2 doktori (DLA) hallgató társ-témavezetése a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának Doktori Iskolájában
2007-től: több mint félszáz szakdolgozat témavezetése a Zeneakadémia mesterképzéseiben, a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karának mesterképzéseiben, valamint a Zeneakadémia zenei mentor- és gyakorlatvezető tanár szakirányú továbbképzési szakán
2011: a Zeneakadémia Tehetséggondozó Programja, Budapest – stresszkezelés és egyéni koncert- és versenyfelkészítés
Pedagógiai szakértői tevékenység:
2017-től: megbízott szakértői feladatok az Oktatási Hivatal számára
2013: a szakirányú zenei közoktatásban dolgozó pedagógusok minősítési rendszerének kialakítója (a Pedagógus-életpályamodell keretében) az Oktatási Hivatal megbízott szakértőjeként
2011–2013: a zenetanárképzés új tantervének felkért tervezője a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kara számára
2012: közreműködés a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről szóló 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet elkészítésében
2012: a Nemzeti Alaptanterv ének–zene fejezetének társszerzője
2011: szakmai tanulmányok elkészítése négy európai zeneakadémia képzési rendszereinek áttekintéséről a Liszt Akadémia számára
Egyéb jelentősebb tudományos és társadalmi tevékenység:
2023: a madridi Juan March Alapítvány (Fundación Juan March) Bartók-koncertsorozatának megbízott kurátora
2023-tól: A Saryn folyóirat (a Kazah Nemzeti Zeneakadémia angol nyelvű, nemzetközi szakfolyóirata) tudományos tanácsadó testületének tagja
2021-től: a Papers in Arts and Humanities (PArtsHum – a Partiumi Keresztény Egyetem nemzetközi szakfolyóirata) tudományos tanácsadó testületének tagja
2018-tól: a Musicae Scientiae, valamint a Music and Science c. nemzetközi szakfolyóiratok bírálója (a folyóiratok kiadóvállalata: Sage), valamint nemzetközi konferenciák bírálóbizottsági tagja
2018-tól: alap- és középfokú regionális zenei versenyek zsűritagja, valamint helyi és országos tudományos diákköri konferenciák (verseny-konferenciák) zsűrielnöke
2017-től: az Oktatási Hivatal szakértője – kutatótanári pályázatok bírálója a Magyar Tudományos Akadémia delegáltjaként
2016: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (Zeneakadémia) és a European Society for the Cognitive Sciences of Music (ESCOM) közös konferenciája szervezőbizottságának elnöke
2006: a Finnish Centre of Excellence in Interdisciplinary Music Research a Finn Tudományos Akadémia kiemelt kutatóközpontja) alapító tagja
2006: a Bartók születésének 125. évfordulóján a zeneszerző szülővárosában, Nagyszentmiklóson (Sânnicolau Mare, Románia) megrendezett jubileumi tudományos ülésszak szervezője és előadója
2005: az ELTE Média és erőszak-konferenciájának főszervezője
2001–2005: a Mathias Corvinus Collegium tagja, 2005–2009: a Collegium nevelőtanára, 2005-től alumnusa
1998–2001: a Szegedi Társadalomtudományi Szakkollégium tagja, 2001-től alumnusa
2000–2002: a LélekJelenLét c. társadalomtudományi folyóirat alapító tagja és felelős szerkesztője (Kolozsvár–Szeged)
Szakmai fejlesztések/alkotások:
Két új szemléletű módszertan kifejlesztése a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen és a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán, ebből az egyik saját módszertan (1):
(1) Stachó László – Holics László (2011): Gyakorlásmódszertan és zenei képzeletfejlesztés. Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, valamint László Stachó (2016): Practice Methodology: Mastering the performer’s ‘real-time navigation’ in the musical flow. Arts and Humanities in Higher Education, Special Issue (online), https://www.artsandhumanities.org/practice-methodology-mastering-the-performers-real-time-navigation-in-the-musical-process/
(2) Holics László – Stachó László (2011): Stresszkezelő, személyiségfejlesztő és problémamegoldó módszerek. Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Tudományos kutatói csoport, ill. program irányítása és részvétel:
2022-től: az MTA-TTK „ÚTON” (Új Technológiák az Olvasási Nehézségek Hátterében felismerésében, korszerű fejlesztő módszerek kialakításában) kutatócsoport tagja (altéma: zenei fejlesztő tréningek hatásvizsgálata az olvasási nehézségek kezelésében), a kutatócsoport további tagjai: Honbolygó Ferenc (kutatócsoport-vezető), Csépe Valéria, Kertész Csaba, Mohai Katalin, Sándor Ildikó, Justin Laura, Nagy Sándor Imre, Tóth Réka, Varga Vera.
2021-től: közös kutatási és együttműködési projekt Prof. Kai Köppel (Hochschule der Künste Bern) a 20. századi előadóművészet- és előadóművészet-pedagógia története témakörében, finanszírozó: Hochschule der Künste Bern.
2020–2023: kutatócsoporti tagság és PhD-témavezetés a zenében kifejezett humor vizsgálatára, a kutatócsoport további tagjai: Nagy Sándor Imre, Révész György, Séra László, Bandi Szabolcs Ajtony.
2017–2018: az Új Nemzeti Kiválóság Program Posztdoktori Ösztöndíjasaként „Az időérzékelés változása a 20. század zenei előadóművészet-történetében” c. pályázat vezetése, kiváló záróeredménnyel
2017–2018: „A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben” c. projekt (EFOP 3.2.6-16, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen belül) keretén belül közreműködés három alprojektben: „Zenei írás-olvasás”, „A hangszerjáték módszertana”, ill. „A gyakorlás módszertana” (alprojekt vezetése)
2014: a Nemzeti Kiválóság Program (TÁMOP 4.2.4.A) Erdős Pál Fiatal Kutatói Ösztöndíjasaként az A2-EPFK-13-0253: „Az előadóművészi kifejezőkészség empirikus vizsgálata történelmi hangfelvételek számítógépes mérésének segítségével” c. pályázat vezetése, kiváló záróeredménnyel
2013–2014: A „Pedagógusképzés támogatása” TÁMOP-3.1.5/12-2012-0001 kiemelt európai uniós projekt keretében szakértői részvétel a pedagógus-továbbképzési rendszer, ill. a pedagógus-előmeneteli rendszer kutatási-fejlesztési feladatainak megvalósításában – felelősségi kör (alprojekt vezetése): a szakirányú zenei közoktatásban dolgozó pedagógusok minősítési rendszerének kialakítása
2012: TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0022 projekt („Aktív szakmai fejlesztés az LFZE Doktori Iskolában”) – kutatás vezetése: közös kutatás a linzi Johannes Kepler-Universität munkatársával, Maarten Grachtennel
2011–2013: Finn Tudományos Akadémia / Finnish Centre of Excellence in Interdisciplinary Music Research – közös kutatási pályázatban való részvétel („Music Emotion”), projektszám: 141106 (a támogatásban az intézmény részesült), ezen belül témaprojekt vezetése: közös magyar–finn kontrasztív kutatás („Perception of the emotional content of musical performances at kindergarten age”), munkatársak: Suvi Saarikallio, Anemone Van Zijl, Minna Huotilainen, Petri Toiviainen
2010–2011: Finn Tudományos Akadémia és Finnish Centre of Excellence in Interdisciplinary Music Research – közös kutatási pályázatban való részvétel („Music Cognition”), projektszám: 136358 – témavezető: Prof. Petri Toiviainen, University of Jyväskylä (a támogatásban az intézmény részesült)
2010–2012: KMOP 4.2.1/A_1-2008-0002 projekt („Liszt Ferenc Zeneakadémiája, az európai felsőfokú zenei oktatás megújuló központja Budapesten”); végeredmény: 3 tankönyv (ebből 2 Holics László társszerzővel), 6 általam készített zenepedagógiai szakmai háttéranyag, 1 szakmai lektorálás
2006–2007: Jyväskyläi Egyetem (Finnország), Rektori Ösztöndíj – az előadóművészi kifejezőkészség fejlődéslélektanának interdiszciplináris kutatása
2005–2008: Kodály Zoltán Alkotói Ösztöndíj (három alkalommal) – doktori kutatás („Bartók előadóművészi modelljei és ideáljai”)
Előadóművészi tevékenység:
Szóló- és kamarajátékosként (zongora) rendszeres fellépések Magyarországon, Európa és Ázsia számos országában, valamint az Egyesült Államokban. Négy kortárs zenemű dedikációjának birtokosa (Kerékfy Márton, Barta Gergely, Horváth Márton Levente kompozíciói).
Publikációk és további megjelenések (előadások, hangfelvételek, koncertek)
Fontosabb díjak és ösztöndíjak:
2024–2027: a Magyar Művészeti Akadémia Művészeti Ösztöndíja
2023: Magyar Állami Eötvös Ösztöndíj
2017/2018: az Új Nemzeti Kiválóság Program Posztdoktori (Fiatal Kutatói) Ösztöndíja
2017: Visiting Scholarship, Downing College, University of Cambridge
2014: Visiting Fellowship, University of Cambridge, Research Centre for Musical Performance as Creative Practice (CMPCP) – az Arts and Humanities Research Council (Nagy-Britannia) és a Cambridge-i Egyetem vendégkutatói ösztöndíja
2014: a Nemzeti Kiválóság Program Erdős Pál Fiatal Kutatói Ösztöndíja
2012: a Common Sense Society (Budapest) ösztöndíja a Summer Leadership Academy vezetőképző akadémián való részvételre
2006/2007, 2009/2010: a Jyväskyläi Egyetem (Finnország) kutatói ösztöndíja, Rektori Ösztöndíj – két alkalommal
2007/2008: a Magyar Fejlesztési Bank Rt. Habilitas Ösztöndíja
2006: az Európai Kognitív Zenetudományi Társaság fiatal kutatói nívódíja (ESCOM Young Researchers Award)
2005–2008: Kodály Zoltán Alkotói Ösztöndíj (Oktatási és Kulturális Minisztérium) – három alkalommal
2003: I. Országos Művészettudományi Diákköri Konferencia, zenetudomány szekció, 1. helyezés
2003: XXVI. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Pedagógiai, Pszichológiai, Közművelődési és Könyvtártudományi Szekció, fejlődés- és szociálpszichológia alszekció, 2. helyezés
2001: a Pro Renovanda Cultura Hungariae Alapítvány ösztöndíja
1998–2001: Köztársasági Ösztöndíj – három alkalommal
1998: József Attila Tudományegyetem, Egyetemi Zenei Verseny, 1. helyezés
1997: a Magyar Televízió Kodály-vetélkedősorozata (csapatvezető), csapatban 2. helyezés
1993: a Budapesti Olasz Kultúrintézet Verdi-versenye (csapatvezető), csapatban 1. helyezés
Szakmai közéleti tagság:
A Kokas Klára Alapítvány tiszteletbeli kuratóriumi tagja
Az MTA Köztestületi tagja
A Nemzetközi Zenepedagógiai Társaság (ISME) tagja
A Society for Education, Music and Psychology Research (SEMPRE) tagja
A Nemzetközi Zenetudományi Társaság (IMS) tagja
A Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság (MZZT) tagja
Az American Hungarian Educators Association (AHEA) tagja
Nyelvtudás:
Francia – állami „C” típusú felsőfokú nyelvvizsga
Finn – állami „C” típusú felsőfokú nyelvvizsga
Angol – felsőfok és szakmai felsőfok (általános és szakmai C2 szint)
Olasz – felsőfok (alkalmasság egyetemi kurzus, mesterkurzus megtartására)
Német – középfok/felsőfok (alkalmasság egyetemi kurzus, mesterkurzus megtartására)
Orosz – középfok
Elérhetőség: stacho.laszlo[kukac]zeneakademia.hu